Jump to content

Rimlige Jaktstøvler


DocHolliday

Recommended Posts

Hei, er på utkikk etter rimlige Jaktstøvler i små størrelser. altså JR.

Nå har ikkje eg noen jr men er onkel til noen som trenger jaktutstyr.

MEN eg er ikkje intressert i å kaste ut flere tusen på støvler som kan brukes i veldig kort tid da 8-12 åringer vokser rimlig bra i beina :D

Men er alikavell glad i å få skikkelige ting. dermed også gi bort skikkelige ting.

Har nå bestilt https://www.jaktogfriluft.no/display.as ... rodid=7521

str 41

minste eg kunne finne til rimlig penge.

 

Noen som vet om andre alternativer?

Link to comment
Share on other sites

Å skaffe støvler og klær til barn som vil være med på jakt, er det viktigste du gjør. Ett barn som ikke fryser, spesielt på beina, og ikke får vondt i beina når de går, holder ut lange dager, og vil også være med neste gang det er jakt.

 

De støvlene du så på må være ett bra kjøp. Ellers er jeg tilhenger av sko uten for mye for, som f.eks Lundhags. Jeg mener man aldri skal bruke de samme støvlene to dager på rad, slik at de rekker å tørke skikkelig, men om man ikke ønsker å kjøpe to par til en som vokser raskt, er det lettere å bruke støvler uten for, som tørker raskere, og bytte til rene tørre sokker hver dag.

 

Lette støvler er også viktig for hvor lenge man holder ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt med barna på jakt og friluftsliv fra de var fire år. Alltid kledd de i klærne de bruker når de er ute på fritiden/barnehage/skole. Sko fra superfit, sorel og kamik har alltid holdt de varme og tørre. Ofte varmere enn meg med mine tradisjonelle jaktstøvler... Når man blir 11-12 vil man kanskje ha skotøy som ser ut som det de voksne bruker.?.

Link to comment
Share on other sites

Min sønn har brukt sånn Muck-boots greier(svarte litt slanke) på jakt alltid. Funker utmerket.

 

Barn er ofte lette i kroppen ift størrelsen på foten, de trenger som regel IKKE ankelstøtte.

Jeg anbefaler så lett skotøy som mulig!

Ingenting er verre en knallstive og tunge jaktstøvler.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt de svarte Muck støvlene noen år og da er kontaktlim et produkt som stadig går igjen. Gummibelegget på skodelen er det svake punktet på disse støvlene. Lett å få en rift og da er det limetid.

Komforten er upåklagelig - det samme er ankelstøtten.

Kjøpte - etter råd - Viking Hunter Elk (det blir litt mer tøft når det heter noe på engelsk her i landet) som definitivt var et godt valg. Godt grep i sålen og god ankelstøtte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...