Jump to content

Peiler til fuglehund


Barth

Recommended Posts

Har slitt ut en Garmin Astro 220 og/eller DC50 (og en DC40 først), blir ikke riktig klok på dem. Kommer et spm-tegn om hunden runder en haug/as-kamm 80 - 90 m ut. Blir å kassere punktum.(Engelsk setter med 4 føtter :mrgreen: ) Spørsmålet er bruker-erfaring ang. Astro 320 / Alpha 100, har forstått en er med touch-screen og en med vanlig knapper. Blir kanskje hipp som happ, problemet sitter kanskje i hodet, men når hodet er fosilt . . . !! Del erfaringer please !

Link to comment
Share on other sites

Jakter med fuglehund, brukt DC220 siden ca 2000, og har den enda i reserve. Eneste problem har vært antenne brudd på halsbånd, og at den fra et tidspunkt sliter med nøyaktig kompassretning..

Brukt Alpha 100 + T5 en god del år, mer nøyaktig, batteri holder lengre, er raskere. Rekkevidden utfordres ikke av fuglejakt, så den er mer enn god nok.

I relativt greit terreng bruker jeg å låse skjermen til kompass, dvs retning og meter er det jeg trenger for å finne standen.

Kart brukes nesten kun under marsj i tåke og mørke.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm --takk for tips, - kanskje jeg skal koste på en ny antenne til -40'n. Billigere enn ny peiler, men - -40'n samtaler ikke med de 320 som er på hjortejakt-laget. Lenge igjen til høsten, prøver vel ny antenne først, så kan en håpe på en skatt-utbetaling i sommer.

Link to comment
Share on other sites

STOR takk til alle som rådet meg til å kjøpe antenne, har prøvd den nye på en tur i lett kupert fjell-skog. 220'n funket perfekt, og nå fikk jeg syn for hva "geparden" driver med, 682m er meste laget, så må vel stramme inn litt. Tausa er 1,5 år, så tvangs-apport er vel på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...