Jump to content

9,3x64 Brenneke eller .404 Jeffrey / .416 Rigby?


jjrckd

Recommended Posts

Sjuke småunger og lange netter så det er mulig jeg har blitt litt halvblind men klarer ikke å finne .333 kulene. Noen som har en link?

 

Driver forøvrig å leker litt med ideen din Chiefen, jukse til et ".333" kammer i et .338 løp. Burde jo ikke by på noen problemer og en vil få en del mer ut av denne bastarden enn hva man får ut av .333j.

Link to comment
Share on other sites

Tja...

 

 

 

Please don`t be puzzled with the barrelmaker. His name is Arthur Smith of Colchester. He made me two barrels in .333cal metford rifled( 7 grooved)+ one for himself. The twist ratio is 1:11 as the original jefferys were. Before anyone will decide to get such a special barrel, I think they will have too wait atleast two years as I did + pushing the barrelmaker for every 2 weeks......hahaha. I am sure Mr Smith will makeup such a barrel again....but one will have to be armed with heavenly giftet patience. Each barrel back then cost £650(included London proofmaks) + s&h....so it weren`t all that bad either...hahaha.

I ordered two barrels so in case in many years to come, I could have the spare barrel when the other is worn out. (I am gonna keep this rifle here)

I spended over $1000 in phone bills to call every barrel maker in USA to make me these .333cal barrels with the segmental grooves of the metford pattern...nobody made .333cals and none of them had heard anything about "metford segmental rifling".

India as a country has always been more interesting for me than even africa. I have somehow got to collect many books of hunting in India.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med J&F. Alt de satt på var 4 pakker med .333 kuler. Blir litt begrenset i lengden og regner med at det på sikt blir vanskelig å få tak i .333 kuler så jeg har sendt en mail til PTG for å hære om de kan hjelpe meg med en brotsj og tolker til .338J varianten.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med J&F. Alt de satt på var 4 pakker med .333 kuler. Blir litt begrenset i lengden og regner med at det på sikt blir vanskelig å få tak i .333 kuler så jeg har sendt en mail til PTG for å hære om de kan hjelpe meg med en brotsj og tolker til .338J varianten.

 

Ikke en kjeft i Norge har mine kuler heller i hyllene sine. Med litt planlegging og tålmodighet så kan kuler, også Woodleigh, bestilles hos Trond Alvestad, J&F samt sikkert flere...

 

Du må selvsagt gjøre som du vil :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...