Jump to content

Viltkamera SMS


peik

Recommended Posts

Har et ScoutGuard 880MK-12mHD som har funket helt fint. Nå sender det bilder bare av og til, og reagerer ikke på meldinger/kommandoer som sendes til kameraet. Har kryssbyttet sim-kort og minnebrikker og konkludert med at feilen må ligge i kameraet. Har også gått gjennom oppsettet, uten å finne noe feil.

Noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Ble det funnet en løsning på problemet som det beskrives i første post?

 

Jeg har også et 880 fra Scoutguard som har sluttet å fungere.

Har byttet batterier og da fungerte det i en liten stund før det på nytt sluttet å svare.

 

Kameraet står på hytta og får derfor ikke sjekket noe mer på en stund.

 

Skal legge til at kameraet har slitt med å fungere når det har vært grått og regnvær helt fra dag en.

Vurderer å derfor sende kameraet i retur til Jaktdepotet fornkontroll.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer selv dette kameraet... På tilbud nå på jaktdepotet til 2000.- .....

 

Synes dog det er litt småskummelt at det er ustabilt... Noe slikt bør fungere 100% synes jeg... De har blitt produsert i 5-10 år allerede, og mobiltelefoner og kameraer i hhv. 30 og 120 år før det... Så det burde være mulig å kaste nok penger på noe slikt til å få noe som gjør jobben greit og konsistent.......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og et SG880MK-12mHD som sluttet å sende etter en måned. Brukte Chess kontantkort. Byttet til Telenor kontantkort og oppsett så har det virket nå i 8 måneder. Har en mistanke om at Chess finner ut at kortet står i et viltkamera og kutter det, satte det i en telefon så virket det der.

 

Ellers så er tips: Instant send mode, bare photo mode, photo burst 1 photo, Pir interval 3 min.

Med dette oppsettet så sparer man strøm når kameraet trenger det mest, når det skal sende mms.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...