Jump to content

Mantlede kuler i 22 LR


Sharpshooter

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Det der skal jeg tro når jeg ser det. 22lr pipa er jo ikke laget for mantel, men for mykt bly! Man må være forsiktig når man pusser 22lr piper for å unngå å rive de opp... Har alltid trodd at de var laget av mykere stål enn andre riflepiper(?)

 

Sorry :arrow: men hva i huleste er det du pusser med hvis du er redd for å rive opp løpet på en 22LR

:?::shock:

 

Har selv en 22lr som jeg har bygd om til 22 WMR og det går så det suser det :D

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo spørre seg hva man vil oppnå med slike kuler som man ikke oppnår med vanlig 22lr ammunisjon. Jeg har nå lest alle 21 sidene i tråden ang dette på RimfireCentral og jeg er jammen meg ikke sikker på om dette er tull eller ikke. Her er et bilde som ble postet av fyren bak prosjektet:

 

fmj22_1.jpg

 

Jeg vet sannelig ikke.. Trukke jeg kommer til å hive boksene mine med Lapua Super Club sånn helt med det første. Artig ide, men poenget?

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel mere konsistente kuler/gass tettning, samt bedre BC?

 

Stilig ide, og en artig sak å ha prøvd/ha i skapet. Men jeg tror jeg foretrekker bly og fett, kombinert med den årlige (tre årige :wink: ) pussen.

 

Dyre patroner og store krav til lade nøyaktighet skal den saken der virke som tiltenkt er jeg redd.

 

Når jeg er så gneten som jeg er på 22lr amo (kjøper nesten kun billig billig med untak av hulspissen), da poenget for meg er mengde trening med den børsa.

 

En dag på bana, 200 skutte skudd, masse god trening. Og det til en kostnad på heftige 80kr! Som Møring kan jeg ikke se at jeg skal lade min 22lr med stort dyrere saker til papp jobb. Om den kun ble bukt til småvilt, se det er en helt annen sak. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...