Jump to content

Presisjonsproblemer ved løpsbytte


Spitzer

Recommended Posts

Hvor mange skudd gjennom et nytt løp før man kan begynne å se an potensialet til løpet?

 

Byttet løp på min sauer 200 og testet noen ladestiger,, beste resultat var 20mm samling ved 5 skudds serie på 100m, noe jeg anser som ræva, da gamle løpet leverte 10 skudds på 6mm jevnlig, av og til nede i 5mm hvis jeg gjorde jobben riktig.

 

Har foreløpig gått 50 skudd gjennom det nye løpet, hvor mange må gjennom før jeg kan fatte noen konklusjon på om det er søppel eller ei?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja skal ikke se bort fra at det er der problemet sitter, prøvde en stige med med 139 Scenar og en med 140 A-max, det som samlet best var utrolig nok akkurat den samme ladningen som leverte best resultat i gammelløpet, 49 grs N-15 79,2mm COL. men spørs om jeg må prøve å justere på friflukt, max COL på nytt løp er 79,55mm og det gamle var 80,1mm.

 

Det nye løpet er av Blaser fabrikat, det gamle originalt Sauer.

Link to comment
Share on other sites

Byttet løp på min sauer 200 og testet noen ladestiger,, beste resultat var 20mm samling ved 5 skudds serie på 100m, noe jeg anser som ræva,

Med et slikt ræva løp som ikke klarer bedre enn 20mm samlinger er det bare å bytte løp.

Hvor kjøpte du denne billige dritten ?

Link to comment
Share on other sites

Med et slikt ræva løp som ikke klarer bedre enn 20mm samlinger er det bare å bytte løp.

Hvor kjøpte du denne billige dritten ?

Jeg er vel tilbøyelig til å være enig med TS her - ny pipe i 200STR skal samle bedre enn 20mm på 100m. DetER faktisk ræva. Men man kan ikke forvente at alle piper gjør det, desverre, og iallefall ikke at den gjør det tvert, eller med all slags ammo. Men langt de fleste 200STR piper samler 10mm-ish, med et eller annet. Noen få samler mye til under 10mm, og noe til 4-5-6mm, og de fleste en del forskjellig til 10-12mm.

Den Blaser-pipa jeg har her (satt til side til jeg trenger den) samler 20mm - på 300m med 130gr DL og en passe dose N19.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...