Jump to content

Ringebu fjellstyre tar betalt for jakt på smårovdyr


Target

Recommended Posts

Enig med "lilleulv" her, dette er nok bare en "registreringsavgift", slik at de får en overskit over hvem, og hvor mange, som jakter smårovvilt. 50 kroner for et årskort er vel ikke akkurat urimelig?

 

Jeg mener huske, men gidder ikke å søke det opp, at vi har hatt flere tråder, der folk har beklaget seg (med rette!) for at noen grunneiere (fjellstyrer?) forlangte at man måtte kjøpe svindyre "småvilt"-kort, egentlig rypekort, for å drive predatorjakt. Dette tiltaket fra Ringebu fjellstyre imøtekommer jo de ønskene vi har om rimelig jakt. At vi EGENTLIG burde fått betaling for å desimere predatorene, er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om TS kan ha misforstått?

samme artene kan for øvrig jaktes ved løsing av vanlig småviltkort i perioden 15.9.-23.12..

Det betyr at de som har jaktkort på rype jakter smårovvilt gratis i rypejaktperioden. Kortet til 50kr er for dem som ikke har vanlig småvilt kort. Prisen på 50 kr er halvparten av hva Statskog tar for samme tilbud. Og det er ikke dyrt. Ett års jakt for prisen av en snusboks kan ingen klage på. Vi har tappet mer i timelønn fra arbeidsgiver bare ved å legge inn en kommentar i denne tråden i arbeidstiden. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

I Vestre Slidre kommune har alle(?) grunneigarlaga og fjellstyret for statsallmenninga + eit par grunneigarlag i Nord-Aurdal gått saman om eit felles kort for jakt på smårovvilt. Det kostar så vidt eg hugsar kr. 1,- fordi Statskog ikkje kunne gje fjellstyret løyve til å sette prisen til 0,-. Det er også bra skotpremiar på predatorane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...