Jump to content

Verdi g33/40


plugg69

Recommended Posts

Tipper det er som MAS sier, så lenge den er tuklet med er den ikke orginal lenger, og det innvirker drastisk på prisen. Antagelig vil verdien være noe over en HV mauser.

 

Jeg kjøpte en militær Mauser, hvor stålet var urørt, men blåneringen slitt, i en "sporterstokk" for 750,- for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Hei! jeg løfter litt på øyenbrynene når jeg ser prisantydningene her. M98 har unike kvaliteter som ingen av dagens fabrikanter matcher. G33/40 er så vidt meg bekjent en small ring låskasse noe som gjør den aktuell for noen som skal bygge en nett og hendig custom rifle. At en slipper politimerking og at evt kjøper slipper å betale for og slakte et samleobjekt er i så måte et pluss.

Jeg vil vurdere den til et par knepp under hva du evt måtte betale for en uboret og umodifisert Oberndorf Mauser altså ca. 3-4000 kroner.

Supply & demand gjelder og her på berget i motsetning til resten av verden er det langt mellom kjøpere vil jeg tro men de finnes.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Så på bilder av en børse på face (kanskje denne?)

Som ombygd, hvor det kun er stålet som er igjen som orginalt (og det er kanskje boret for diopter bak, og er dermed ikke orginalt det heller??) så er det vel en rimelig redusert verdi. Som samlerobjekt kjøper man da egentlig bare løp og låsekasse. Kanskje verdien er en tusenlapp eller tre.

Tror du kan glemme å tenke på at denne skal finansiere et dyrt haglekjøp.....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...