Jump to content

Rødpunktsikte med forstørrelse


polmar

Recommended Posts

Denne skulle vel vært i optikk-kammeret men...

 

Det er svjv tre alternativer:

- Vanlig kikkertsikte med opplyst retikkel. Mulighetene er legio bare innenfor denne ene kategorien, fra kinesiske 100-kroners sikter til europeisk optikk som tømmer både sparekonto og høyrentekonto

- Vanlig rødpunktsikte med separat fast forstørrelse som kan vippes av og på, Fx Vortex StrikeFire eller Sparc

- Rødpunktsikte med innebygd forstørrelse, fx Elcan Specter samt kinakopier av samme

Link to comment
Share on other sites

Ser at de fleste (nesten alle) i prissjiktet under 6000 har 30 mm mellomrør. Har i skrivende stund kun funnet en som ikke har det.

 

https://www.xxl.no/mackenzie-3-9x40-kikkertsikte-med-lys/p/1094215_1_style

 

Noen med erfaringer på denne ?

Eller har andre anbefalinger? Altså rødpunktsikte, 1 " mellomrør, under kr 6000,- , forstørrelse fra 2-3 til 7-12 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Altså mulig jeg er litt frekk her men jeg føler at jeg må forklare noe nå, et kikkertsikte med opplyste kors er ikke et rødpunktsikte. Rødpunktsikter bruker samme (som regel) type teknologi (led som lyser opp) men det er en forskjell. Og når du da spør etter et rødpunktsikte med forstørrelse.... kikkertsikte med opplyst trådkors heter det( med mindre du faktisk ønsket en rødpunkt+kikkert kombo) Synd dette ble veldig irriterende for det virker jo som om du ikke vet hva du vil ha selv engang. Google er din venn min venn, og det er utrolig hva du kan få svar på der hvis du søkker litt rundt. Du havner ofte på forumer som kammeret hvor slike spørsmål allerede har blitt svart.

For å gjøre det enklet for deg

Vortex strike eagle 1-6. Under 6k, kvalitet tilsvarende over pris og med vortex sin vip-garanti. Kan ikke gå galt.

Link to comment
Share on other sites

Hei hvilke alternativer finnes det når man ønsker kikkertsikte med rødpunkt som har forstørrelse ? Skal bruke det på rifle

Jeg er litt enig med han Vikern, (men jeg greier ikke å irritere meg). Spørsmålet er litt sånn: "Jeg skulle hatt meg en bil, gjerne med 4 dører, hvilke alternativer er det"

Det hadde vært fint å kunne hjelpe deg, men det blir for omfattende å liste opp alle rødpunktssikter som fins. Spesielt for å få høre at nei de er ikke aktuelle for de har 30mm rør.

For det ene så har "alle" 30mm rør, og for det andre så hadde vært mye enklere om du hadde sagt at det var uaktuelt med en gang.

 

Dersom du skal dra nytte av diskusjonsforumet, og kunnskapen til de som er her, så foreslår jeg at du skriver litt om hva som er dine kriterier til dette siktet. Da er det fort noen som vet...

 

- prisområde

- forstørrelse, minst, maks,

- fysisk størrelse

- vekt

- bruksområde

- farge (hva vet jeg, kanskje du ikke vil ha et med svart rør og rød prikk heller ;) )

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det står 1" ringer på rifla i dag. Men ser at de aller fleste (alle) kikkertene med opplyst retikkel av en viss kvalitet leveres med 30 mm mellomrør.

- Da styrer jeg unna MacKenzien.

 

Får satse på en Leupold VX-R og skifte til 30 mm ringer som en lenger oppe i tråden foreslår.

 

Skal være mer presis i min spørsmålsstilling neste gang jeg lurer på noe :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...