Jump to content

Bedre grep på stokken?


macchiato

Recommended Posts

Har en Bell&Carlson Medalist stokk på Howa'en, og er godt fornøyd med denne. Den er meget god å skyte med, og veier nesten ingen ting. Men. Det er et men. Stokken er laget av et skummateriale, og har ingen definerte grepsflater. Altså blir den for glatt/hard å betjene med votter/hansker. Egentlig i glatteste laget med bare hendene også, spesielt om de er kalde. Og det er de jo gjerne når man har tatt av seg hanskene for å kunne håndtere børsa, og det tar en time før dyret viser seg fra "sin beste side" for å si det sånn.

 

Hva kan man enkelt bruke for å bedre grepet, samtidig som det ser bra ut? Hva koster det, og hvor får jeg tak i det?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Siden det skal se bra ut regner jeg med at mitt standardforslag, Sikaflex, er utelukket. Du har jo sett ADL'en min. Pen er'n ikke! Funker gjør det derimot 8)

 

Edit: Det går sikkert ann å få det pent dersom er en er litt nevenyttig, men det funker nok uansett best dersom det er aktuelt å kle inn hele stokken. Dersom det bare skal brukes til grepspaneler tror jeg det blir lite varig.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva med epoxy og noe lurium i. Fadern laga en kajak til mellomste bror min engang, og smurte på epoxy med blåsesand i, de stedene det var påkrevd med litt feste. Han brukte west system sitt epoxy. Eller hva med å ta en loddebolt og svi "nettskjæring". Var det ikke en tråd om noen som hadde gjort det her inne montro *klø seg i nepa*

 

ninjaedit : her var'n

Link to comment
Share on other sites

Sikaflex utgår, ja... Ettersom jeg betalte en god slump ekstra kroner for å få akkurat det utseendet på stokken. Epoxy med blåsesand er vel noe å tenke på... Det burde ihvertfall holde en stund... Kan kanskje bruke noe så simpelt som klarlakk med sand i, også?

 

Skateboardtape? Altså griptape? Ja, det er jo en mulighet. Noen formening om hvor lenge den vil sitte på en ikke helt glatt kunststofflate?

Link to comment
Share on other sites

Lage en miX av polyester og sand eller kanskje sagspon og "male" ut over i stedene du ønsker å få bedre grep..

 

Jeg skall i neste uka stryke en hel kolbe med en slik miks og gleder meg till en kolbe om har en totaltekstur over hele seg 8)

Har ikkje besluttet meg enda eksakt hva jeg skall mikse plastikken med,, trur nok det blir sagspon i passende størrelse.

Min stokk skall kammomales etterpå till noe som ligner denne stokken http://www.grizzlyguns.com/bigphoto/pho ... .jpg/large

:)

Link to comment
Share on other sites

Har brukt slike striper som skal limes på trappenesene, med sand på fremsiden og tape på baksiden. Disse er brukt på en oljet kkc stokk, og de sitter godt fast, har ikke løsnet etter en sesong med jaktfelt i alle fall. Eneste bakdelen er at denne tapen ikke er tøyelig, den kan godt bøyes, men kan for eksempel ikke legges over en kul hvor den må bøyes to veier. (Litt krøkkete forklart kanskje, men jeg tror det er forståelig.) Hvis du avfetter før du klistrer den på, burde den sitte godt på en kunststoff stokk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...