Jump to content

Tennhetter


El cazador

Recommended Posts

Hei! For en tid siden halspresset jeg en del 308 Win hylser med lee collet dien. Satte også i tennhette i samtlige. Noen av disse ble ladet opp og skutt, men de hadde for lite kulehold, og fikk derav mye soting. Resten av hylsene ble derfor helpresset, med vernebriller og hørselvern på 8) . men jeg tok ikke ut utstøterpinnen av dia, så hylsene ble også decappet på ny. spørsmålet mitt er om det er trygt og bruke disse tennhettene, eller om de bør destrueres? :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd å bruke dem om igjen. Tar du dem ut forsiktig er det ikke noe problem verken på rifle eller pistol.

Det kan lett skje at lakkforseglingen brytes, slikt at de ikke nødvendighvis er like motstandsdyktig mot fukt.

Link to comment
Share on other sites

Det har nok noko å sei kor trangt hettene sit frå fabrikken. Godt hald, hardare medfart ut og meir klikk. Skaut eit titals patroner med hetter som hadde fått køyrt seg to turar i hettelomma. Alle gikk av, men lommene var halvslakke etter mange smell, og eg tok ikkje farten på skota. Eg ville ikkje teke med slike patroner på jakt.

 

Sjå forøvrig denne tråden viewtopic.php?f=17&t=76182&hilit=Hettene#p810528

 

Og viss du heller vil ha nye hetter likevel, og skal avliva dei gamle: viewtopic.php?f=17&t=59220&hilit=Hettene#p645531

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...