Jump to content

Smith & Wesson mod 14-3 masterpiece


svein

Recommended Posts

  • 2 years later...

Noen innspill om denne revolveren til Hurtig revolver og revolverfelt.

 

Tenker å montere triggerstopp, ikke kule. Bør den settes i avtrekker eller skal en få boret i ramme. Vil boring i ramme medføre boring i fremsiden av avtrekkerbøyle også?

 

Bilder på nett viser at noen har utskiftbart fremsikte, andre ikke. I alle tilfeller trenger jeg smalere fremsikte. Det gjøres vel best med fres hos børsemaker.

 

Fjerning av SA avtrekk slik at revolveren blir en ren DA revolver, det er det jeg bruker. Må kunne skyte fabrikk ammo, driftssikkerhet er viktigere enn lett avtrekk. Det viktigste er at avtrekket er jevnt, ikke avtrekksvekt.

Edited by Think!
kom på mer viktige forutsettninger
Link to comment
Share on other sites

Nei, det er bortkastede penger.

En urørt Mod 14 er et smykke i seg selv. De fleste har en markert « følelse « når DA kommer i inngrep.

Hvis du må ha trykkpunkt , prøv med en liten gummibit bak i avtrekkerbøylen. Det gjør samme nytten og man slipper å borre i filler  våpenet.

Link to comment
Share on other sites

En settskrue i avtrekker kan fint fungere som avtrekksstopp. Alternativt lime på en hardplast bit, plastsikling til ski, så pusse denne ned inntil enn får tatt avtrekk. Så enn MÅ ikke bore i ramme.

 

Jeg håper denne, https://www.brownells.no/COMPETITION-REAR-SIGHT-BLADE-KIT-125-Notch-Sight-Blade-Kit-BROWNELLS-Smith-Wesson-Black-Target-K-Frame-L-Frame-N-Frame-078000013  kan hindre behovet for å tynne fremsiktet. Jeg må i allefall ha mye lys på sidene av fremsiktet.

 

Da gjenstår bare å glatte avtrekk og evt fjerne SA dersom det blir vansker med å få avtrekk over 1400 gram.

Link to comment
Share on other sites

Det der sikte bladet har jeg forsøkt. 

Oppsummert er det marginalt bedre enn originalen. Slark og udistinkte knepp følger med gratis 😆

Prøv heller å få tak i et Bowen sikte. 

Bedre med smalt korn, enn bredt korn og enda bredere skur 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke to avtrekksstoppere allerede da?

 

Rett bak avtrekkeren skal det være en dings som kan justeres frem eller tilbake. Du kan se at den kommer ut av rammen.

 

Og inne i returfæren er (skal ihvertfall være) det en annen dings, en liten stang som kan tilpasses avtrekket slik at avtrekkeren stopper før den bunner helt. Jeg tror at denne sørger for at du slipper å ødelegge searen også for å fjerne SA avtrekket. SA avtrekket fører til at hanen går helt bak mens i DA modus så slipper hanen frem tidligere. Med stangen på plass går ikke hanen helt bak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...