Jump to content

Sitka Gear


msteiro

Recommended Posts

Noen som har testet noe av dette?

 

Nå er dollaren høy, men fortsatt en del av tøyet som ikke er ille priset.

 

Virker som de har klart å ta erfaring av fjellsport bransjen med å tilby systemer med tøy.

Hvis man vil gå lett feks er de forskjellige plaggene satt sammen så de komplementerer hverandre, i teorien det eneste du vil trenge på en tur.

 

Jakttøy markedet i Norge er kjedelig for å si det mildt, veldig få som kommer med noe nytt, unntatt kanskje Beretta, men det koster jo en del. Se hvor mye bedre utvalg man har i turbukser og sekker etc.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har Sita Gear Downpour dress for hjortejakt på vestlandet og jeg er veldig fornøyd.

 

Jaktdress som heter pissregn er rett for vestlandet ihvertfall. Eneste er at de ikke har lov å bruke jaktradio i US ( men nesten alt mulig annet) så de kommer ikke med radiolomme.

 

Jeg sikler litt på en ny bukser derifra som heter Incinerator Bib, høy bukse med litt foring er nok ikke å forakte nå på slutten opp mot jul, men med dagens dollerkurs er det satt på vent.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Veit han som starta Sitka har solgt det til Gore og startet ny foretning som heiter Kuiu. Du får kun bestilt på nett men kleda der skal vera litt billigare og av samme om ikkje betre kvalitet enn Sitka. Kuiu selg også jaktsekkar som er superlette med karbonramme som eg har vurdert.

Link to comment
Share on other sites

Er visst også litt forskjell i passform, ene er mer slim enn den andre (uten å huske hvilken).

Synes de begge har et veldig komplett sortiment, men Sitka scorer mange poeng hos meg for guiden til klær på hjemmesiden.

Trenger ikke kjøpe alt, men du får en god pekepinn på hva som fungerer i kombinasjon.

 

Milevis foran de europeiske på utvalg i forhold til tekniske trøyer, tynne bukser/jakker og bruk av dun.

Mye bra her hjemme, men går oftere i turtøy enn jakttøy når det er litt varmere, da "alt" enten er bøtte tett Gore Tex eller tykke dresser.

Link to comment
Share on other sites

Kuiu er "athletic fit".

 

Bestilte div. fra Kuiu (regnjakke, bukse, softshelljakke, hansker, sokker, skjorte) tidligere i år, og er meget fornøyd med det så langt. -Spesielt buksa(Guide pants), som er noe av det mer komfortable jeg har vært borti mtp passform.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...