Jump to content

Problem med Remington 700 LH


Jaktron

Recommended Posts

Jeg har hatt rifla i ca 10 år, i fjord under hjortejakta gikk skudd av når jeg skulle avsikre børsa i mstpausen på fjellet, trodde jeg kom borti avtrekkeren samtidig som jeg avsikret, samme dag ved jaktavsluttning gikk skudd av ved avsikring etter endt jakt, trodde da at det var når bolten ble hevet. Tok børsa ut av jakta og leverte den til børsemaker for gjennomsyn/test og rens. Nå skjedde det igjen!! :-( Men er nå sikker på at det var når sikringen ble trykket i fra S til F, for å løsne bolten og dra ut patronen.

 

Har nå sett at det er problemer med avtrekkeren på noen børser i fra Remington. Tok Remington testen og fikk svar: ingen garanti. Garantien skulle dekke glatte avtrekkere, min har ruglet, nedadgående streker på trekkeren.

 

Har noen noe tips på dette?

 

Mvh

R

møre og romsdal

Link to comment
Share on other sites

Skuddet skal jo definitivt ikke gå ved avsikring uansett, men du trenger da vel ikke å avsikre for å repetere på en Rem 700? En trengte i hvert fall ikke det før. Og jeg har vært av den oppfatningen at det fortsatt ikke er slik at sikringa låser sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...