Jump to content

Fungerer Docter Sight ved kort øyeavstand?


Buhunden

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tja, nå har jeg akkurat fått lagt mine klamme på et brukt Docter Sight II Bronze. Satte i et nytt batteri og det levde. MEN det virker som det er en tidsforsinkelse før prikken lyser etter at dekselet er fjernet. Skal det være slik? Må dessverre si at førsteinntrykket av siktet er at det er noe forbanna ubrukelig drit :evil:

Link to comment
Share on other sites

De er nok litt ujamne, men til praktisk bruk spiller det ingen rolle. Øyet fokuserer på målet og da framstår prikken tilnærmet rund og det er ikke noe problem å skyte rådyr på 70-80 meter. Det handler mer om skytteren enn siktet.

Om du går på dette med åpent sinn og trener en del med den så tror jeg du vil bli kjempefornøyd. Du må bare være innstilt på at dette ikke er et kikkertsikte. Jeg brukte en god del skudd for å venne meg til siktet før jeg brukte det på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ennå eldre, nærsynt og bruker linser. Jaktet lenge med jaktdiopter, men da jeg fikk for store problemer med å fokusere på flere ulike avstander gikk jeg over til Docter. Tok litt tid å bli enig med det, og masse skudd. Det handler mest om å venne seg til siktet, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...