Jump to content

Drivpatron for utdragerverktøy, 12,7x99:


Vaquero

Recommended Posts

normal_12%2C7x99_drivpatron.JPG

Drivpatron i 12,7x99: For sammenligning en vanlig 12,7x99 med kule.

Jeg er ikke helt sikker på anvendelsesområdet, den er ikke ment for å brukes i selve våpenet. Den skal vissnokk lades inn i et utdragerverktøy.

Utdragerverktøy til hva vet jeg ikke, men på ingen måte til sivilt formål. Drivpatroner er vi som regel kjent med til andre infanterivåpen for utsendelse av ulike granater m.m. Men denne 12,7x99 patronen her er noe helt annet.

 

Er det noen som kan utfylle mer konkret?

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å si ut fra bildet. Drivpatronene som brukes av EOD/IED blant annet i Rocket Wrench og vanngevær, har elektrisk avfyring. Tennhetta er tatt ut og det er satt inn en elektrisk squib. Lett å se, da det følger med et par meter ledning. :) Hvis dette er en sånn er ledninger/squib fjernet.

Link to comment
Share on other sites

normal_12%2C7x99_b.JPG

Dette er hylsebunn, beklager, jeg burde gjort dette med en gang.

 

normal_12%2C7x99_a.JPG

Når det gjelder øvelsespatroner så har jeg disse, sterkt dominert av Bakelittfabrikken.

 

Hvis jeg tar en bærtur selv her, hva med artilleri, hvis en hylse låser/kiler seg?

Andre typer drivpatroner er de som "skyter" av dropptankene til F-5. (Men det er noe helt annet.) Det finnes flere typer patroner/drivladninger som ikke er direkte til skytevåpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...