Jump to content

Grevlingjakt


Nyhobby

Recommended Posts

kjørte på 3 grevling (på ei uke) i fjor, en døde i smellen, en måtte avlives, noe som selvfølgelig ble påbegynt i det øyeblikket en bil full av gamle kjerringer kom kjørende, de mente jeg skulle putte grevlingen i bilen og kjøre den til vetrinær..... urgh!

og en rista litt på seg, og lunta videre langs grøftekanten, etter at jeg kjørte OVER den, kjentes ut som at jeg kjørte over en fortauskant i 80kmt.....

Så grevlingen kan være en hard jævel....

 

MEN en ladning eller 2 med 2-3-4 hagl på 10 meter tviler jeg sterkt på at den tåler, den er ikke skuddsikker (tror jeg)

ta evt med deg en kompis med hagle som backup, om den ikke detter av 2 skudd....

Link to comment
Share on other sites

Grevlingen er robust ja, men det er avstanden som er viktigs ikke hva en putter i hagla. Siste jeg tok en i hagen brukte jeg stål us 4 på kort hold, gikk rett ned i smellen. Under 20 meter vil et godt treff føre til knall og fall uansett. Så grovt som BB ville jeg dog ikke anbefale, en grevling rett forfra er ikke så stor og en kan risikere at veldig få hagl treffer. Bedre med mange treff med 3-4-5, de har plenty energi til å perforere en grevling. Er dermed kun ulemper med å velge grovere hagl.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...