Jump to content

Demoskutt Remington 783


huntingdaddy

Recommended Posts

Har muligheten til å kjøpe en Remington 783 .308 med Leopold QR baser, Bearproof kolbeforhøyer og gjenget til 14 x 1,5. Rifla har blitt skutt ca 500 skudd på bane og selger skal ha litt under 4 lapper for den. Utenom noen få merker på løpet foran fra demper, så ser den strøken ut. Har en eldre Remington Seven med orginal stokk og løp (47 cm frittliggende løp) som går ganske bra, men stokken er litt for lav så jeg ender med å kompansere. Hva mener kammerfolket at jeg bør gjøre? Og nei, har ikke råd til å beholde begge... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan noen fortelle meg hva som er galt med Remington 783? Høres jo ut som et godt tilbud.

Ingenting galt, bare at Seven er ei mye bedre rifle. Om trådstarter vil bytte, så kan jeg fint ta Seven'en for 4000,-. 783en hadde jeg ikke kjøpt for 2.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Når man leser utsagn som "Remington 783 er mindre ille enn Remington 770." og "..783 er et gjennomført billigprodukt.." må det jo være en grunn til at man skriver det. Stammer det fra egen erfaring, eller er det "hørt av en kompis som hadde overhørt en samtale på skytebanen om noen i USA som hadde.." osv.?

Link to comment
Share on other sites

Remington 783

http://www.huntinggearguy.com/rifle-rev ... 83-review/" target="_blank

"Not all that bad"

" target="_blank

Innfesting for reim i plast.

Vanskelig mulig med to-fot.

Skarpe kanter.

Men hvis du er fattig og trenger å fylle fryseren så er det en mulighet.

Å bytte fra Remington 7? Nei.

 

Remington 770

Skrekkfilm:

" target="_blank

Men noen er fornøyd:

" target="_blank

 

Jeg beholder Remington 700 med X-avtrekk av billigste slag.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Remington 783 var testet i en av de siste utgavene av enten Jakt eller Jeger. Jeg har aldri sett dårligere omtale av noe produkt i disse bladene. Det var annenhåndsinformasjonen. Jeg har også sett og håndtert noen eksemplarer på banen jeg er ansvarlig for, her er noen observasjoner:

- Myk syntetstokk som du lett trykker inn i kontakt med løpet med håndemakt eller under vekten av våpenet hvis det står på tofot

- Ujevnt og dårlig avtrekk

- Treg og ubehagelig gange på sluttstykke

- Stort sett kontinuerlige matefeil uansett ammunisjonstype

- Føles simpel på alle måter

 

Hvis du absolutt vil bytte ut til en ny og rimelig amerikansk rifle, se heller på Ruger American. Den gir et langt bedre inntrykk på absolutt alle felt.

Link to comment
Share on other sites

Remington 700 og Model 7 er Remingtons "flaggskip", selv om en del billig 700'er (noen ADL/SPS) ikke alltid er toppen.

 

.. men opgraderingsmulighetene er de samme på billigvariantene av 700, ikke veldig mye stash å få til 770/783

 

(forresten, var det ikke en 710 i handelen også en kort periode..?)

Link to comment
Share on other sites

(forresten, var det ikke en 710 i handelen også en kort periode..?)

Ja.

 

Jeg så en youtube snutt.

Jeg har fremdeles i minnet en US Marine Skarpskytter som skal demonstrere forskjellen på .308 og 30-06

Plutselig har han sluttstykket på en Remington 710 i handa.

Bakre Lås til sluttstykket laget i plast er røket.

 

Jeg er ikke kresen.

Det ligger en pakke Best Pris Bacon med svor til middag i kjøleskapet.

Jeg er den stolte eier av 5 stykk Baofeng jaktradioer (2 ligger i posten og den billigste kostet NOK 244).

Jeg er en hund etter prisgunstige løsninger.

Men ett sted går grensen.

Jeg kjøper ost som er ost og smaker ost.

Jeg kjøper rifler hvor jeg har håp om at de fungerer om 100 år.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Hva gjør at man har behov for fem stk jaktradioer, om man da ikke samler på slike? Anskaffet og har brukt samme Lafayette Micro 3 siden den kom på markedet. Kan det være bortimot 15 år siden? Har fungert utmerket så jeg har ikke helt sett behovet til for ytterligere 4 identiske. Ok, kjøpte etterhvert en radio med både norske og svenske kanaler som også kunne fungere som backup, men har ikke hatt behov for å bruke den her hjemme ennå.

Ps. Beklager til trådstarter. Dette ble en kraftig avsporing!

Link to comment
Share on other sites

Hva gjør at man har behov for fem stk jaktradioer, om man da ikke samler på slike?

Snart er det jul.

Gaver til venner.

Byttemidler.

Utlån til jaktkamerater.

De er jo billigere enn batterier til konkurrentene.

Jeg er ikke Radio/TV reparatør for ingen ting.

Jeg er ikke uvant med å vasse i defekt skrot fra morgen til kveld.

Resirkulering? Miljøvennlig? - Det er meg det.

Men samtidig - Jeg er følsom for ærlige produkter som er laget for å kunne repareres og alternativt potensielt skrot hvor pipa er utskutt og det er mest aktuelt å fiske ut sluttstykket i håp om å selge det en gang i framtiden og presse resten.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...