Jump to content

Hva slags ammo for 22lr konkurranser?


HenrikMagnum

Recommended Posts

En kamerat som er på landslaget skyter med TopShot til 49 øre på XXL. Når det er bra nok i hans Pardini, er det sikkert det også i min.

 

I en test med bl.a. Pardini i Vapentidningen, kom CCI Std = TopShot og Eley Sport best ut at 42 ulike ammotyper.

Link to comment
Share on other sites

En kamerat som er på landslaget skyter med TopShot til 49 øre på XXL. Når det er bra nok i hans Pardini, er det sikkert det også i min.

 

I en test med bl.a. Pardini i Vapentidningen, kom CCI Std = TopShot og Eley Sport best ut at 42 ulike ammotyper.

 

I hvilket nummer av Vapentidningen ble dette testet?

Jeg kjenner til en 22lr test fra Vapentidningen, 6/2009, men der var ikke konklusjonen slik du beskriver.

 

http://hem.bredband.net/nfdt/22lr/09/index.html

 

LOT og våpen er uansett forskjellige, slik at hver enkelt LOT må testes i benk for det aktuelle våpenet.

For trening er uansett de fleste greie nok.

Link to comment
Share on other sites

Selv bruker jeg CCI på trening på min Pardini SP. Har gitt null feilmating på 8 mnd, og gode samlinger.

På stevner bytter jeg til Normas skiskytter ammo. Litt dyrere, men går enda tettere enn CCI'en. De har samme treffpunkt så jeg slipper å gjøre noe med siktemidlene når jeg bytter mellom disse.

 

Holder på å eksperimentere litt med Topshot for tiden. Her i regionen får Topshot mye pepper, men jeg har kjørt den i min andre 22LR pistol de siste to månedene uten problem. Går snart over til å teste den på Pardinien også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...