Jump to content

Feil på Remington 700


deerkiller

Recommended Posts

Det kom en jaktkompis med en links Rem 700 i 3006 som han ikke fikk dradd tilbake sluttstykket på.

Jeg tok ut mekanismen fra stokken og løsna avtrekket,tok av kikkert og skrudde ut skruene som holdt fremre base men sluttstykket ville ikke ut ,selv med lett overtalelse av et hicory økseskaft.Bolten kan løftes opp og avtrekk og sikring fungerer som normalt.Det er ikke hylse eller ammo i kammret.Problemet oppsto etter skyteprøven da han skulle pusse rifla.Kan det være utdrager son er røket og setter seg fast.Tror løpet må av for å se .

Link to comment
Share on other sites

men kan ikke trekke bolten bakover og ut av mekanismen, selv med avtrekks enheten fjerna fra børsa

Kan du lukke bolten? Ta avtrekk? Og kan du vri den helt opp, forbi punktet der bolten kommer litt bakover? Vær forresten obs på at Rem 700 sluttstykkehåndtak ikke er spesielt solide. De er igrunnen lite solide...

Det første jeg tenker er en hylse i kammeret, som ikke passer helt. Siden du sier det ikke er det, så tenker jeg en skrue som er skrudd for langt inn. Det kan også være et fremmedlegeme (pusselapp?) som har havna enten i ringen der låsklakkene roterer, eller i sporene som låsklakkene sklir i.

Ville starta med å skru ut alt av skruer. Og forsikra meg om at sluttstykket faktisk roterer så langt som det skal. Neste skritt er igrunnen å skru av pipa, men det er kanskje ikke alle som har utstyr til det - så børsemaker nærmer seg vel en god ide?

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...