Jump to content

Husqvarna 1640


Dag1964

Recommended Posts

Jeg har en Husqvarna 1640 som er produsert 1965-66 etter serienummeret å dømme. Det sitter i et velbrukt 7 Rem Mag løp i børsa. Vet noen om låskassegjengene er identiske med Mauser 98? Kunne godt tenke meg å sette i et 30-06 Mauser løp.

På forhånd takk for hjelp! :-)

Link to comment
Share on other sites

Låskassegjengene på en 1640 er identiske med gjengene på en "Svenskmauser" og ikke en M98. Du har også en to andre utfordringer: Hvis du har en 7mm RM er sluttstykkehodet utvidet til å ta patroner med magnumbelte. Vangene i magasinet/ låskassen er justert for magnumpatroner. En .30-06 patron vil sannsynligvis ikke holde seg i magasinet, men sprette ut.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Husqvarna 1640 i 7mm Rem Mag er et godt utgangspunkt til noe nytt spennende :)

 

Her kan du med et enkelt løpsbytte få eks: .264 Win Mag, 7mm Weatherby, 308 Norma Mag, .300 Win Mag, .338 Win Mag, .358 Norma Mag eller 416. Taylor...

 

Har selv den sistnevnte i en Husqvarna 640(M98 large ring).

 

En .458 Win Mag passer også, men krever nok en god jobb for å sikre 100% mating fra magasin...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
25 minutter siden, jkb skrev:

1900 har helt fantastisk boltgang iallfall. Har et eksemplar fra 1970 som fortsatt er i meget god stand. 

Er det jeg har hørt og :) på utkikk etter en hq/CF 1900 men om 1640 er noen lunde lik på låsekasse/bolt så er den og aktuell :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...