Jump to content

Tips til lading av H&N 125 gr. wadcutter


BMM

Recommended Posts

Hei igjen godtfolk!

Siden jeg har fått så mye god hjelp her tidligere så tenkte jeg å høre om noen har gode tips til lading av 38 special med H&N 125 grains wadcutter (denne har hollowbase). Jeg har tidligere prøvd å lade denne med 3.3 gr. N-320 (C.O.L : 30.0 mm) i Norma hylser. Jeg opplever denne ladningen som noe ujevn og den avgir en stor sky av uforbrent krutt ved avfyring.

Finnes det f.eks. noen trygge og testede ladninger som benytter seg av 310 krutt isteden med denne kula (jeg har aldri lada med N-310 før så jeg ønsker å begynne i den litt slappe enden :oops: )?

Alle innspill mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eksperimentert meg fram til, og bruker 2.9grs Clays under 125grs H&N HBWC. Jevne hastigheter(husker ikke i farta, men jeg har ikke klart å oppnå like jevn fart med 320) og god presisjon(flere femskuddsgrupper under tommen, skutt med godt anlegg på 25 meter).

Om ladningen ligger over maks for 38special tør jeg ikke påstå noe om- men jeg har ikke hatt problemer av noe slag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...