Jump to content

Bygge opp under kikkert?


Join

Recommended Posts

Jeg har en Sauer 202 xt classic i 308 med Leupold QR ringer. Bestemte meg for å sette på en kikkert jeg har hatt på drillingen, for å kunne bruke saueren på toppjakt. Kjøpte ringer som passet perfekt, og skjøt inn. Det som er er at jeg gjerne skulle hatt kikkerten litt opp bak, for å ha litt flere knepp å gå på oppover. Nå ligger den omtren midt i skalaen. Har vel rundt 60 knepp å gå på. Skulle gjerne hatt noen til mtp litt lenger hold for "langhold". Tenkte å bygge opp med alu strimler fra brusboks under bakre ring. Noen som vet ca hvor mye en strimmel utgjør på 100m?

Link to comment
Share on other sites

Nja, om ringene er på linje i utgangspunktet blir de ikke det lenger om du shimser den ene såfremt du ikke har mulighet for vinkle de i lengderetning eller de er utstyrt med sfæriske foringer. Fører til spenn i montasjen. Kan medføre funksjonsproblemer og i verste fall skader på kikkertrør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjimset Zeiss, Kahles, IOR, Nightforce, stort sett alle kikkerter jeg har hatt, uten å merke at det har fått konsekvenser for mekanikken. Er ikke SÅ svake mellomrør på kikkerter.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Dette er sikte med høg kvalitet som toler mykje. Billegsikte toler mindre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...