Jump to content

Feil på børse!


toxic

Recommended Posts

Hei alle,

har en Remington 700 - 308w som man ikke treffer noe med.

Fungerte fint til i høsten 2014 da jeg skulle skyte opp til elgjakta men der sviktet den, traff skiven men skuddene hadde enorm spredning, trodde først det var skytteren det var noe feil på så jeg fikk noen andre til og teste den også. prøvde forskjellige typer ammo for og se om det funket, men det gjorde det ikke.

Festet da riflen i benk og skjøt, og fikk samme resultat der, mye spredning.

Har hatt en tidligere børsemaker for og sjekke løpet etc og det var beint og fint, er jo bare skutt ca 1500 skudd med den.

Kjøpte meg en ny rifle da jeg/vi ikke fant ut hva som feilet den.

Noen som har noen ideer på hva det kan være, noen sa at det kunne være skruvene som går igjennom skjerftet og inn i våpenet, at det er sprekk i trestokken slik at det forandrer seg etter hvert skudd.

Br: Toxic.

Link to comment
Share on other sites

Første du bør sjekke er montasje/kikkert, det er som regel der slike uforklarlige "over natta" endringer i egenspredning ligger.

 

Ta av alt og sett på en annen kikkert, gjerne i de samme montasjene så lenge de er tatt fra hverandre og satt sammen igjen på skikkelig vis. Tenk også over når du legger kikkerten nedi montasjen, om det føles som om det er spenn i montasjen eller om kikkerten smetter 100% rett nedi (kommer litt an på hva slags montasje det er, f.eks Leupold STD vil en gjerne skru fast ringene i kikkerten før de settes i klakkene)

Link to comment
Share on other sites

Hei, kikkert og alt som har med det og gjøre er sjekket og funnet i orden.

også rifleløp er som sagt i orden.

byttet til en annen kikkert og med samme resultat.

våpenet ble satt fast i benk med stokk og det hele så hvis det er noe med stokken så blir vel resultatet det samme.?

Bruker ikke lyddemper foreløpig.

Med benk så mener jeg noe som låser riflen helt fast.

Takk for alle svar men jeg er fremdeles usikker på hva det er???

 

Mvh:toxic.

Link to comment
Share on other sites

....Noen som har noen ideer på hva det kan være, noen sa at det kunne være skruvene som går igjennom skjerftet og inn i våpenet, at det er sprekk i trestokken slik at det forandrer seg etter hvert skudd...
Om alt det andre er sjekket er det vel dette som er problemet :-) Om løpet ligger an mot stokken i tillegg- har du et problem. Mitt tips, søylebedd børsa og få helt frittliggende løp. Bruk I tillegg mantelfjerner og puss løpet godt (Robola Solo/Forrest skum) Om da ikke kroningen er ødelagt vil nok børsa samle tenker jeg.
Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for svar,

selvsagt er børsa brukt mantelfjerner på også, bare glemte og ta det med når jeg skrev..

løpet ble sjekket at det ikke låg mot stokken så tror ikke det er problemet men ideen din med og kun ha selve rifla uten stokk fastspent har ikke vært testet så det skal jeg teste ut.

Du snakker om "kroningen", hva er det?

takker for all hjelp..

 

Mvh: toxic.

Link to comment
Share on other sites

..."kroningen", hva er det?

" target="_blank

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Muzzle_%28firearms%29" target="_blank

https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_barrel" target="_blank

 

" target="_blank

 

Selv har jeg 6 små sprøyter pasta med diamantpulver liggende kjøpt på ebay i tilfelle jeg plutselig får behov for å lage en ny kroning.

Det koster ikke all verden å ha slikt liggende.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

ok, da vet jeg hva det er:-)

på våpenet mitt ser det bra ut men vet ikke om det må være 100% rett?

som sagt tidligere så hadde jeg en tidligere børsemaker for og sjekke løp og våpen generelt og han fant ikke noen feil på våpen..

men skal testskyte det i benk, da uten stokk.

 

Mvh: toxic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...