Jump to content

Div 7,62 i skapet for de interesserte


2tts

Recommended Posts

Rydda litt i skapet, så tok noen bilder av div eldre 7,62.

Jeg er nybegynner i dette her så ser dere noe galt må dere korrigere meg, noen spørsmål har jeg også..

Mer info er også velkommen i kommentarfeltet :)

 

Dette er tracere som brukes sammen med dummy-rakett ved trening med RFK om jeg har forstått det rett.

Rød tupp for tracer, og halvt svartmalt bunn for redusert ladning.

dnk3a2d4.jpeg empDQWF0.jpeg MlhSY3BJ.jpeg

 

 

Disse har jeg lest at har noe med kruttet som klumper seg eller noe, som gjør de ubrukelige nå.

Hva betyr svart ring rundt primeren?

ODNXZHdr.jpeg a1F1YWNB.jpeg Snh2dWFj.jpeg

 

 

Disse har jeg ikke noe spesielt kjennskap til. Høyre eske var ikke åpnet så tok ikke bilde av patron.

bUJrbXds.jpeg UTZOZVdG.jpeg

 

 

 

[edit]Disse synes jeg var de mest interessante, svart tupp, [AP]Armor Piercing går jeg ut ifra, i ladeskinne.

Ser nå at det siste bilde er uklart... Kan jo ikke alltid få blinkskudd med tlf kamera..

RUJhazYr.jpeg eVdmbytz.jpeg cmkrZVRB.jpeg em5OZUx1.jpeg[/edit]

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Fin samling du har der.

 

Den øverste brukes ikke sammen med øvelsesrakett, men i stedet for. Ladningen er redusert slik at sporlysprosjektilet får tilnærmet samme kulebane som en skarp granat. Brukes til indregevær i Garl Gustav rekylfri kanon, og det skytes mot blinker som skal forestille stridsvogner. Blinkene blir som regel ikke sjekket, man følger med på sporlyset om man treffer eller ikke.

 

Nr to kan du forsøke å skyte hvis du hører kruttet når du rister på patronen, og det ikke er synlig korrosjon på patronene. Får du klikk, så vent med å ta ut patronen, det kan være etterbrenner. Får du klikk eller andre unaturlige hendelser med disse, så slutt å bruke de.