Jump to content

Rifletrening - korsvei


BenA

Recommended Posts

Ønsker innspill, for og imot til følgende scenario. Har tilgang på en AR15, men avhengig av personen som står som eier for å trene, kan kjøpe 22lr kit, men fremdeles avhengig av at han kan være med når jeg har lyst til å trene.. Jeg har også en umodifisert Ruger 10/22 som jeg har full tilgang til.. Ett 22lr kit til Ar15 koster i underkant av 3000.-

Ett Nordic Components byggesett til 10/22 koster ca 4000.- og jeg kan få den dimensjonert temmelig likt Ar15..

 

Redusert tilgang på hovedrifle eller full tilgang på noe som er temmelig likt i dimmensjon og vekt? Eneste ulempen med 10/22 er magbyttetrening..

Link to comment
Share on other sites

Siktebilde? Setter du kikkert på så bygger du opp kolben med isopor, skumgummi ,kydex eller annet for riktig kinnkontakt, problem løst.

 

Uansett hva du kler inn en 10/22 i så blir det ikke en AR. Avtrekk, ladegrep, magasinbytte og ikke minst sikring er veldig forskjellig, selv om den blir tyngre, "kulere" og får pistolgrep. Min mening er at enten bør det være en skikkelig 22 AR, eller så kan man like godt bruke en vanlig 10/22 og spare penger. Hva gjelder vekt så finnes bly, stål og gaffateip. Og børsa veier vel minst som 3-4 fulle 30-skudds mags fra før. :winke1:

 

 

Det er rifleskyttere langt over deg og meg i nivå som bruker vanlig 10/22, så jeg tror det funker også. :winke1: Hvis du ønsker å bli fortalt at du selvsagt burde kjøpe et slikt chassis så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Link to comment
Share on other sites

hvis du har mulighet til å bruke 10/22 og trene ubegrenset ville jeg anbefalt det.

 

når du den dag får kjøpe deg AR15 så er det litt omstilling som skal til bare.

 

Mye av treningen er teknikk. skytestillinger, målvekslinger, hvordan løse en stage og bevegelse. er mange gode pistolskyttere som også er gode på rifle fordi de har målvekslinger, stageløsing og bevegelse inne fra før. den store forskjellen er litt flere skytestillinger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...