Jump to content

Steiner Ranger 3-12x56


Underlien88

Recommended Posts

Ny Her:) nett ferdig med jægerprøven og lure på og innvistere i ein mauser m12 extreme 308 WIN. med Steiner Ranger 3-12x56 kikkertsiktet. Bruken blir hjortejakt på vestlandet, alt fra bøjakt til ein fjelltur i ny og ned. Noken her som har noe er som har erfaring med det siktet eller rifla for den del? God og bruke i mørket?

Link to comment
Share on other sites

Har sett igjennom en Steiner Ranger 3-12x56, samtidig så jeg gjennom en Kahles CSX 3-12x56 og en Swarovski Z4i 2,5-10x56.

Kahlesen og Swarovskien er bedre i skumring og gir mest lys. Bilde var også bedre i dagslys. Steiner er ingen dårlig kikkert, den tåler desidert mest, man kan klakke de i bordet og i gulvet, og de virker! Så en demonstrasjon av dette en gang!

Link to comment
Share on other sites

Bør være mulig å få tak i Swarovskien til rundt 15000, Kahlesen er/var på tilbud hos Schou forhandlere til 13900 tror jeg. Optisk er disse to litt bedre optisk enn Steiner er min tanke. Swarovski Z4i 2,5-10x56, blir sammen med Zeiss Victory HT 3-12x56, regnet som noe det mest og best egnede skumringskikkerter som er på markedet i denne klassen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har en slik steiner 3-12 x 56 liggende og venter på og kome i bruk.

Veldi klart og fint og se i, fine stolper og fin løysning på lys justeringene. Såg gjennom dette og meopta sitt i same prisklasse og da var det ingen tvil. Har ikke samenlignet med zeiss, men tror en får mye sikte her for 10000,-

Link to comment
Share on other sites

Var på elmia game fair og studerte en mengde sikter der.Må si den nye Steiner serien imponerte meg.Fine og se i og fine og se på.Tror det er en av de beste kjøpene man kan gjøre nå.Jeg så spesielt på 1-4 modellen,tror det blir en sånn til drillingen.

Link to comment
Share on other sites

Underlien88 og Standal90. Har dere tilegnet dere noen erfaringer med den nyinnkjøpte Ranger 3-12x56?

Jeg har reservert et slikt kikkertsikte og skal hente det i løpet av neste uke, om det ikke dukker opp noen dårlige tilbakemeldinger.

Pga at det såpass nytt er det tynt med reviews, hadde satt pris på feedback fra noen som har "jobba" med det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei har ikkje sammanligna med andre og har ikkje prøvd det i dårleg lys. Men eg er superfornøgd klart og fint bilde på uansett forstørelse:) første året mitt som jeger so ta det eg seie med ei klype salt:) eg ser ikkhe vekk ifra det er det beste du for for den prisen:) har kun skutt blink 220 skudd:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...