Jump to content

Kenwood pølsestapper/-horn


Lawman

Recommended Posts

Kjøpte KWK023 i fjor, som er 020 maskin med megapack. Fornøyd med kjøttkvernen. Driver ikke storkjøkken, så den er avmer enn bra kvalitet.

 

Pølsehornet har jeg ikke fått testet, men svigerinnen min som er hyperaktiv på kjøkkenet er fornøyd med den også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt pølsehornet en del. Blir strålende pølser, men jeg har aldri prøvd å lage pølser på noe annet, så jeg kan ikke si om den er bra eller dårlig sammenlikna med andre pølsemakergreier. Sist batch lagde vi bl.a. svinepølse med blåmuggost og traktkantarell. Det gjorde seg godt etter en lang jaktdag stekt på lavvuovnen. :)

Link to comment
Share on other sites

Har en sånn en og bruker den ofte. Helt grei til pølsestapping, men totalt udugelig som kjøttkvern... Den er laget av plastikk og støpt aluminium, den har liten kapasitet og har generelt ett billig preg. Sener, hinner og fett pakker seg fort og den må monteres veldig stramt (noe som fører til økt slark og slitasje). Til fiskefarse, leverpostei, bønner/erter, pølsestapping etc fungerer den derimot utmerket. Selv gjør jeg all seriøs kverning på en "100år" gammel manuell husquerna, men der er litt slitsomt å lage pølser alene på en manuell kvern, derfor gikk jeg til anskaffelse av en sånn greie til kenwood'en og slipper å bruke en hånd til sveiving...

Vil absolutt IKKE anbefale en slik som husets eneste kvern.

Link to comment
Share on other sites

2 reimhjul og en el-motor så har du kvern som duger:-)[...]

Høres ut som en oppskrift på snarvei til armprotese.... HMS er ikke bare for multinasjonale petroleumsselskaper og feiginger.... :|

Den største fordelen 1) med Husquarna'en er nettop det at den har stor og traktformet åpning, for jeg regner med jeg klarer å slutte å sveive om fingrene skulle sette seg fast...

 

1)for uten at den er bygget i utmerkede materialer i en fantastisk kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

hehe, en kan fritt legge til dødmannsbryter og et deksel over reima :winke1:

HVA leverte faktisk slike kverner med motor og remhjul; den vanligste er nr 10; kverner en elg til passende masse til fordeling i jaktlaget på no time. Men de oppfyller nok ikke maskindirektivet......

 

I multinasjonale oljeselskaper er HMS først og fremst et middel til å stoppe tilløp til utbrudd av arbeidslyst, ehlvete startte da HMS ble et "fag" og en jyplling med mastergrad, ny kjeldress rett fra pakken og kritthvit hjelm fortalte at oss "glem sunn fornuft" :cry:

Jaja-de gir oss penger så da er det vel greit igrunnen :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...