Jump to content

Jakt fra Bil


varberger

Recommended Posts

Er fullt lovlig. Er bare ulovlig hvis de skyter fra bilen eller er så nær bilen at den trekker vekk oppmerksomheten fra jegerne. Er heller ikke lov å skyte på eller over offentlig vei. "PÅ vei" defineres som at du må et lite stykke vekk fra veien. Er ikke nok å stå 15 meter fra den

 

Hvor har du dette fra :?::shock:

 

Vel han har kanskje nesten litt rett. På offentlig vei eier ofte vegvesenet opptil 10-15 m fra veien.

 

 

Jeg kan starte med at skytinga er helt lovlig, siden det ikke skytes fra bil, eller umiddelbar nærhet til bil. Dette er jo en effektiv forflytning i terrenget utifra hvor losen er osv. hvis terrenget er veldig stort.

 

Til dette med hvor langt veivesenet eier uti veikanten, så er det maks ca. 2-4 meter. Utover dette ville dem hatt mye fint korn og bra poteter + mange fine hager. Dem hadde vel bl.a. eid ca. halve min eiendom hvis dette var tilfelle. Så dette tror jeg glatt vi kan avfeie.

 

Videre så kan jeg stå i skaukanten ved skogsbilveien som går gjennom mitt terreng og skyte vilt, og jeg har jaktrett på begge sider av veien. Forutsatt at jeg ikke er ved noen biler.

Link to comment
Share on other sites

Tok en fjorokse med tofoten godt planta på taket av BMW'n ikveld.

 

endelig fikk jeg bruk for tofot'n! :D

 

 

Hm, ikke helt etter boka vel :wink::lol:

 

 

hihi.. nei det er vel ikke det.. men det har blitt skutt mange elg fra biltak oppigjennom.. og det er jo egentlig veldig bra å skyte med slikt anlegg.. får perfekt treff.

 

alternativet er jo å ligge.. men da blir man jo bare blaut og jævlig :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...