Jump to content

Glock - hvilke reservedeler?


razumny

Recommended Posts

Firing Pin Safety Plunger

Firing Pin Safety Plunger Spring

Recoil Spring

Firing Pin Spring

Firing Pin Spacer Sleeve

Firing Pin Channel Liner

Spring Cups

Magazine Release

Locking Block Pin

Trigger Pin

Trigger Housing Pin

Trigger Spring

Glock Disassembly Tool

Zippered Bag

 

Og gjerne en passende koffert med plass til det hele

slik at ikke lynlåsposen med delene går tapt.

 

http://www.glockstore.com/glock-survival-parts-kit

 

Da gjelder det bare å finne en leverandør som sender det hele til Norge.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser poenget, @aps, men er nødt til å prioritere. Jeg prioriterer to forskjellige panger (en kort og en lang) fremfor to av en. Rent bortsett fra det, så har man utfordringen med å få ervervstillatelse på en identisk pistol når man ikke har aktiviteten på plass.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha super seriøst svar kan det være lurt å nevne nøyaktig glock modell, da noen modeller har andre ting som ryker oftere, enn andre.

 

Reserve rekylfjør kan f.eks. være kjekt, men for å være ærlig trenger du nok ikke være superbekymra, glock tåler stortsett *mange* smell før noe skal skiftes, og da er du konkurranseskytter x 10 for lengst.

 

Glock har jo ikke supertendens å ryke ting.

Link to comment
Share on other sites

har en eske med følgende liggende når jeg skyter med Glocken.

 

sikter

tennål

rekylfjær

komplett avtrekk orginalt

utdrager

 

En reservepistol, som alltid er løsningen ved brekasje av pistol.(ikke skjedd enda når den er medbragt)

 

eller kjekt å ha magasinfjærer og follower.. drasser med meg 10 magasin på stevne i baggen så om ett hikker så går det rett i sekken.

Link to comment
Share on other sites

Iogforseg enig, det er jo ikke fritt for reservedeler her i huset heller, men det er i hovedsak deler til eldre litt mer ukurante ting som en ikke får på brownells. Orginaldelene i glock og forsåvidt også mange andre tjenestevåpen er laget for å leve ganske mange tusen skudd under langt tøffere forhold en den gjengse skytter utsetter de for. Men selvsagt kan jo b - vare forekomme, tror dog dette er sjelden med glock.

Ofte blir jo pistolene modifisert med både placebo og nyttige aftermarket deler og fjærer, og da tar en jo gjerne vare på orginaldelene som en backup.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke jeg hvilken modell du bruker, men en G17 til production/militærfelt og hvis du skyter NSF en G19 til spesialpistol eller til en av sivilpistolgrenene burde vel funke å få lisens på?

 

Jeg gidder ikke stå og fikle med våpen eller magasiner på stevner. Krangler ene våpenet, tar jeg den andre, krangler magasinene ja da buker jeg ikke det uten noen av de andre 14..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...