Jump to content

4-bore dobbeltrifle fra 1890 importeres som antikk?


blundby

Recommended Posts

USD 100.000,- er faktisk ingen upris.......dette er et meget sjeldent våpen i toppstand. Cal Pappas er en autoritet på området, han har skrevet en bok om engelske "bore-rifles", en om .600 NE rifler og en generell bok om dobbelrifler..

 

Han har flere flotte dobbelrifler, bla. en .600 NE laget av John Wilkes..

 

 

Her skyter han med en Thomas Bland i caliber 4.. :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Cal Pappas så vil jeg bestemt mene at siden han jo er en autoritet på området, så priser han rifler fra sin samling noe høyt. Nå skal ikke jeg si noe om prisen på denne rifla spesifikt, men han er ikke den første som bruker eget navn til å prise opp våpen han selv skal selge. At rifla har vært ute for salg i mange år sier vel også sitt om at det ikke florerer av kjøpere i denne prisklassen, samtidig som det muligens finnes litt for mange andre bore rifler ute for salg til mer spiselige priser. Uansett, det er tydelig at fyren gjør det greit, han sitter på en formidabel bunke dollars i DR!!

 

EDIT: Nydlig rifle du har der Pondoro, men den er jo litt spinkel sammenliknet med en 4 bore, er du ikke enig? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Veier bare 12 pund og har 22 tommer løp. Alt for lett (tåler ikke skikkelige ladninger) og med for kort løp! Mange slike jeg har funnet. Ofte hagler som har fått kappa pipe etc. Fikk litt råd av Cal omkring evt kjøp på auksjon ..

 

Han mente 8 bore burde veie ca 18 pund og 4 bore 22+....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...