Jump to content

Plast vs tre, Ruger Ranch Rifle.


MagnusM

Recommended Posts

Trestokken på Rugern tilfører mye ekstra vekt. Har skutt med en kompis sin Ruger i børsta variant med plaststokken, og den er betraktelig lettere og dermed egentlig den eneste grunnen til hvorfor jeg ønsker å bytte. De som har skutt med 850-serien og oppover vet at presisjonen er upåklagelig til dens tiltenkte funksjon. Det er min erfaring at stokkhysteriet til disse "miniene" er kun og utelukkende kosmetisk og gjør svært lite fra eller til på presisjonen.

 

Jeg sparer de store kronene på stokk til rifler som er tiltenkt langhold og konkurransebruk, men for nysgjerrighetens skyld, hva finnes det av "kevlar" eller glassfiber til disse riflene? Ser jo disse plasticfantastic mall-ninja stokkene som archangel sparta og tapco og jeg vet at boyds også leverer trestokker, blant annet "varmint" varianten som jeg har på CZ 452.

Link to comment
Share on other sites

Trestokken på Rugern tilfører mye ekstra vekt.
Det er å ta kraftig i. Det er ifølge Ruger snakk om et kvart pund, eller omtrentlig 113 gram. Jeg har kjent på begge, og kan ikke si jeg merket nevneverdig forskjell i tyngde. Derimot synes jeg trestokken virket noe stivere.

 

Artige rifler åkke som; den står på ønskelista mi...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...