Jump to content

Taktiske riflefutteral


Nyhobby

Recommended Posts

Er det kun bag du er ute etter eller er det kombinert bag og skytematte....?

 

Dersom det er kun bag er jeg meget fornøgd med den Voodo tactical jeg linket til tidligere. Går fint to våpen og masse utstyr i sidelommer.

Link to comment
Share on other sites

Den så veldig ålreit ut, men hvordan er den med optikk og lyddemper?

Eller er det bare en fordel å ta av lyddemperen når man er ute å reiser?

Hadde vært midt i blinken med en som fungerer som skytematte og bag, men veldig praksis bra å ha ei som det er plass til to i + masse utstyr

Link to comment
Share on other sites

Lyddemper bør ikke vere på utenom når du skyt. Det danner seg gasser som gjør at pipa ruster dersom den står på. Det har jeg opplevd selv. Dyrbar erfaring...

Den jeg linket til er 46 tommer. Der går det glatt to stk Tikka T3 med optikk og total lengde 108cm om jeg ikke husker helt feil. Det er og mollesystem slik at du kan feste flere vesker om nødvendig. Det har jeg gjort, men er mye plass i de 3 som er på. Der er og ett bra stort bur bak dei veskene. Fint til skrivesaker ++

Omdu søker litt på ebay, finner du flere størrelser og flere farve varinter. Jeg mener jag betalde ca 1200kr het til postkassen. Høg finish , gode glidelås og verdt hver en krone mener nå jeg.....

Link to comment
Share on other sites

Tak for det tipset. Regnet nesten med det i med at det blir en viss varme der og når det kommer luft og fukt så vil jo dette sette seg godt til slutt.

Hvis man skal ha det på lenge kan det kanskje være greit å ta på litt kobberpasta? eller liknende.

 

Syns den så veldig ålreit ut, men tror jeg venter litt. Hadde tenkt oss en tur på villmarksmessa i Lillestrøm til helgen for å se etter en bag som kanskje kan være aktuell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Lyddemper bør ikke vere på utenom når du skyt. Det danner seg gasser som gjør at pipa ruster dersom den står på. Det har jeg opplevd selv. Dyrbar erfaring...

Den jeg linket til er 46 tommer. Der går det glatt to stk Tikka T3 med optikk og total lengde 108cm om jeg ikke husker helt feil. Det er og mollesystem slik at du kan feste flere vesker om nødvendig. Det har jeg gjort, men er mye plass i de 3 som er på. Der er og ett bra stort bur bak dei veskene. Fint til skrivesaker ++

Omdu søker litt på ebay, finner du flere størrelser og flere farve varinter. Jeg mener jag betalde ca 1200kr het til postkassen. Høg finish , gode glidelås og verdt hver en krone mener nå jeg.....

Hvor bestilte du fra? Jeg vil også handle denne baggen, men ingen av selgerne på ebay er interessert i å sende til norge..

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

Det ble 42" deluxe modellen, litt dyrere enn jeg hadde håpet på, 1535NOK med frakt uten moms (som det sikkert blir når den kommer). Men gleder meg likevel, virker som en skikkelig grei bag å ha når en skal trene med litt forskjellig iløpet av en dag på banen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...