Jump to content

Sauer 202 Euro


Vereide

Recommended Posts

Etter de tre siste helgers jakt med lånebørse, Winchester M70 composit, bestemte jeg meg for at den rifla vil jeg aldri på jakt med igjen, selv om jeg hadde avtalt med eieren å kjøpe den etter jaktslutt. Det var liksom ingenting som stemte mellom meg og den rifla, selv om det sikkert er et godt våpen, for de som liker det.

 

I første matpause fikk jeg øye på en rifle som stod lent inntil et bildekk, og det var kjærlighet fra første blikk. Etter mye klåing, føling og tørrtrening bestemte jeg meg for at denne rifla simpelten måtte jeg prøve å få tak i! Rifla var som dere sikkert har skjønnt, en Sauer 202 Euro 6,5x55, med mulighet for løpsbytte.

 

Hvor mye må man ut med for en sånn en, og hvor kan jeg få tak i en? Havelysten er stor, men studentøkonomien noe begrenset, grunnet dårlige stipendiater fra en gjerrig stat, og lave lønninger for deltidsjobber på matvarebutikken, dessverre. Men uansett er jeg nødt til å prøve, for jeg tror jeg har sett drømmerifla!

Link to comment
Share on other sites

Mener det er samme børsa. Knallbørse er det iallefall.

 

Nydelig våpen, det skal være sikkert! Mon tro om noe slikt er å få tak i brukt? Er vel ikke mange som er "dumme" nok til å kvitte seg med en..

 

Det er vel noe forskjell på finish, bla. på classicen er det vel matt blånering mens på euroen er det blank blånering, samt at sluttstykkehevarmen er "spade2 og ikke kule som på Classicen, mulig dette er å få til begge.

 

Har selv ei 202 "skan" i kaliber 6,5x55 og 3006. suveren børse...

Link to comment
Share on other sites

Han som hadde eid rifla fortalte at han betalte 11 000 kroner for rifla da den var ny, litt rart at den koster 12 000 kroner brukt, selv om det er inkludert svingmontasjer?

 

 

 

Børsa koster ca. 16 000 idag. Svingmontasjer er fort 3500 - 4000 kroner.

Børsa er vel den samme, så jeg synes ikke 12000 virker som noen ille pris.

Link to comment
Share on other sites

Har ei 202 Euro med 6,5x55 og 9,3x62. Med Meopta 1,5-6 og Leopould 4-18, begge med quick release.

 

Har også laga en jaktmatch stokk til denne som ble litt tung. (4,7kg)

 

Dette er ei kjempebørse med fantastisk presisjon.

 

Har bestillt en 303, så mulig denne blir til salgs. Send PM om det er innteresangt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...