Jump to content

Glock 43 annonsert


razumny

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Bruksområde for Glock 43 i Norge kan jo være spesialfelt pistol. Den ser etter tekniske data ut til å kunne gå i kassen med en +2 magasinforlenger. Frister mye, blir mer ordentlig pistol enn min nåværende nedkortede Exesse.

Link to comment
Share on other sites

G19 er jo modifisert til å passe i kassa for spesialfelt pistol av flere. Jeg solgte min gen 3 G19 med grønn ramme før fristelsen til å modifisere tok meg helt. Det så ut som at det måtte taes litt i bakkant skjefte eller går det med bare å fikse magasinet?

Uansett så ser G43 og G36(45 ACP) veldig ok ut med rette dimensjoner og single stack magasin.

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg aldri tenke meg. Det skal være en særdeles vrangvillig saksbehandler som ville nekte mer enn en 9mm på grunnlag av at skytteren har en G19. Har ikke hørt denne problemstillingen før, men jeg kan ikke tenke meg at avgjørelsen ville stå seg ved en klage.

Man skal ha anledning til å ha egnede våpen til de klasser man skyter. Som alltid så vil søknader fulgt av reell og fyldig dokumentasjon lettere bli innvilget. Konsulentene på våpenkontorene liker ikke at folk prøver å lure seg til ting med tynne begrunnelser. Da blir de ofte ikke så veldig velvillige....

Link to comment
Share on other sites

I og med at G19 ikke går i kassa uten modifisering, har jeg vanskelig for å forstå hvordan man skulle få nektet erverv av en 9mm til spesialpistol som går i kassa. Både G43 og G26 burde la seg erverve til det formålet. Selv heller jeg da mer mot sistnevnte; større magasinkapasitet, og mulighet til å bruke samme magasin som man har i G19 er en fordel i mine øyne. De millimetrene som skiller på bredden er irrelevante all den tid man skal ha den i Norge, og ikke har behov for å kunne bruke den som CCW.

Link to comment
Share on other sites

I og med at G19 ikke går i kassa uten modifisering, har jeg vanskelig for å forstå hvordan man skulle få nektet erverv av en 9mm til spesialpistol som går i kassa. Både G43 og G26 burde la seg erverve til det formålet. Selv heller jeg da mer mot sistnevnte; større magasinkapasitet, og mulighet til å bruke samme magasin som man har i G19 er en fordel i mine øyne. De millimetrene som skiller på bredden er irrelevante all den tid man skal ha den i Norge, og ikke har behov for å kunne bruke den som CCW.

 

takker så mye for svar alle :) da blir det søknad på glock 26 og s&w m60 når jeg er tilbake

 

noen formening om gen 3 eller gen 4 forresten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...