Jump to content

Sig Sauer P-210


Alyssis

Recommended Posts

Jeg ser at det er litt forskjellige versjoner av denne..

 

Nå tenker jeg aller helst på P-210 Legend. Her er det tre forskjellige, Legend, Legend Target, og Legend Supertarget.

 

Er det noen som vet forskjellene på disse?

 

Hvem fører p-210 i norge? Jeg vet at pvas har veldig mange sig sauere, men ser ikke noe til p-210.

 

Og til sist: Får du aristocrat på supertargeten?

Link to comment
Share on other sites

Sig-Sauer importeres av Capsicum og selges til privatmarkedet av PVAS. Foreslår at du sender dem en e-post, så får du vite om, når og til hvilken pris den kan skaffes. Har hatt god erfaring med den teknikken selv, og venter nå på noen ting som ikke stod på nettsiden :)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare i USA alle heter Legend. I Europa er Legend basismodellen med 5" pipe og fast sikte, Target er ca. tilsvarende men med justerbart sikte og annen profil på avtrekkerbøylen, og Supertarget er som Target men med 6" pipe og redesignet "1911-style" sikring.

 

Aristocrat passer ikke på Target/Supertarget.

 

P210 mangler som du sier på nettsidene til PVAS, men de kan muligens skaffe. Hvis ikke er import fra Hunters House i Danmark en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Willy:

Om jeg ikke tar helt feil, så er det du som har en youtube video av x-five supermatchen.. Hvordan er den i forhold til p-210?

 

j-aa:

Jeg skjønner. Løpet og presisjonen er ikke så annerledes da? Kjøper jeg en target, og hiver på nytt grep fra nill, får jeg da en pistol som vil holde høyt nivå?

 

Importerte en x-six fra huntershouse for noen år siden.. Det gikk egentlig smertefritt.. Hadde kjøpt fra capsicum om ikke det var for at på det tidspunktet, så var de på grensen til dobbelt så dyr..

 

Jeg håper derimot å kunne kjøpe fra pvas, så lenge de kan skaffe våpenet jeg ender opp med til slutt.. Har egentlig lyst på en x-six supermatch for ppc, og en p-210 5" for felt.

Link to comment
Share on other sites

Da hadde jeg heller kjøpt en x-six supermatch i 6" å brukt den i felt og pengene tenkt brukt til 5" hadde gått til ammo

 

Jeg har en P210 silver Target (rustfri med justerbare sikter). Det er i utgangspunktet ingen justeringsmuliger på dette våpenet utover sikte og styrken på hovedfjær. Men min hadde i alle fall veldig godt avtrekk rett ut av boksen (og jeg var godt vant med 1911 avtrekk tatt av børsemaker hos pvas.no (han kan avtrekk)). X-six kan justeres omtrent over alt. Presisjonsmessig skal x-six være bedre, men klarer du å utnytte den ørlille forskjellen i preisjon.

 

P210 er kilen på ammo, kuleform og patronlengde. Jeg har ikke hørt at x-six har slike problemer. Men jeg er godt fornøyd med min P210 og ingen planer om å bytte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Alyssis: stemmer at jeg har godjernet ute på Youtube ja.

Hvordan den er i forhold til P210 kan jeg ikke svare på, da jeg kun har tafset på en. Ergonomisk er de to helt forskjellige dyr, og det regner jeg med de er skytemessig også.

Det blir litt som det beste av håndverk mot det ypperste av industri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...