Jump to content

Aimpoint (eller lignende) Til Browning Bar


McIver

Recommended Posts

Hei kammer-ater

 

Har nå bestilt meg en Browning BAR Short Track HC i kaliber 9,3x62.

Har lyst på å sette en aimpoint på toppen av den.

 

For ordens skyld så har jeg system rifle fra før med kikkerter i både 2,5-10 samt 1-6, så jeg trenger igrunn ikke forstørring på Browningen i hovedsak skal brukes på drivjakt på nære hold, bl.a. på villsvin.

 

Har sett både på aimpoint micro, 9000, H30 og G34. Er sikkert flere modeller også, men er det noen som har erfaringer med noen av disse og kan komme med positivt og negativt? Evt sammenligne disse forskjellige modellene opp mot hverandre?

 

Setter pris på all tilbakemelding :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hei kammer-ater

 

Har nå bestilt meg en Browning BAR Short Track HC i kaliber 9,3x62.

Bare en liten koreksjon :wink:

9,3x62 er vel en Browning Bar Long Track.

Tenkte selv å montere aimpoint på min. men lot det være, for jeg syns de orginale siktene er meget gode og i og med at du kan justere kolben til å passe deg 100% er de gode nok etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Der finnes to hovedtyper av rødpunktsikter - med og uten rør. Personlig foretrekker jeg uten rør, så mitt valg falt på Zeiss CompactPoint. Det finnes også tilsvarende sikter fra Docter, Meopta, Trijicon og mange andre.

Det ligger ingen kritikk av Aimpoint i dette, det går utelukkende på smak og behag, men det er i hvert fall et moment du bør ta med i betraktningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har (bare) brukt Aimpoint Micro. Den synes jeg er helt genial! innbyr til instinktivt skytte.

 

Edit: Jeg liker også at den er så liten! Men, om man må til med en bro-montasje forsvinner vel litt av poenget. Blaser montasjen til min R93 er genial i så måte.

 

Alt det han sa :mrgreen: (har samme rigg)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...