Jump to content

svart elghund og katter.


Ulven80

Recommended Posts

SPM. Tenker å få i meg svart elghund, men har ei fru som er meget glad i katter og vi har to katter og kommer mest sansylig til å ha katter for evig :| Noen som har noen erfaringer med elghunder sammens med katter i familien? Lurer på om det er smart å få i en kattunge sammens med valpen slik at den får et forhold til kattene.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde et utall katter da jeg fikk min andre NES, Bofsus. Han godtok kattene, og kattene godtok han. Det eneste stridsspørsmålet var mat. Hvis en katt prøvde å ta fra han maten, var det full rulle, og kattskinnet var heldig, hvis det kom unna uten alvorlig skade. Hvis Bofs prøde å ta mat fra kattene, fikk han klørne i nesen - og aksepterte det.

 

Vi måtte derfor være obs på foringsrutiner, da gikk alt "så meget bedre".

Link to comment
Share on other sites

Katt eller elghund? elghund. Det går sikkert fint, men husk historiene om katteskinn so har skamfært unghunder. Har selv to jakthunder og en stk katt og der er i intet avklart. Blir det trøbbel vet jeg hvem som må vike for å si det sånn. Må forøvrig tillegge at jeg er betenkt på den skade katteskinn er i stand til å gjøre lokalt. Det er fremragende jegere. I dette museåret er det ikke tall på antall mus som er lagt ned. I tillegg ryker småfugl og faktisk ekorn. Tør ikke tenke på hva dyret er kapabel til å gjøre med et harekull eller storfiglkull. Katt er både og

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har som sagt katt og nes valp, i tillegg til hund nr 2. Når det gjelder mat, har vi kattemat og hundemat på forskjellige plasser. Har i tillegg alltid mat framme, har aldri vert noe krangel. Være med hundene med tillegs mat. Både katt å hund spiser når dei er sultne. Muligt det er galt med tanke på rutiner men fungerer her i huset.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en voksen katt i hus da jeg fikk valpen i hus. Første dagen gikk brå. Men så fikk valpen los på katten og da ble det aldri fred mellom de. Det endte med at katten abdiserte og stakk. Luna er knallstri mot katter. Tror det harde gått bedre om katten var en unge også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...