Jump to content

Jaktklær i STORE størrelser


DvaskSlask

Recommended Posts

Jeg er normalt bygget. i egne øyne. altså 194 høy og 150kg lett. jeg var innom på Gmax i Bodø hos ei nydelig frøken der som bestilte opp klær fra Härkila til meg. tror de gikk helt til 6XL . har du prøvd å få noen til å bestille opp en dress til deg? eller er du som meg, forvent med at klær som regel ikke passer? ble overrasket over hvor store de klærne var.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp vært innom ABC Fritid i Sparbu, og kjøpt vintercamo-dress. Nettsiden til butikken påstår at disse er store i størrelsene. Det er, mildt sagt, ingen overdrivelse.

 

Jeg er 1,76, og normalt bygget (dvs. gammel normal - BMI 21,5). Ekspeditøren kom først med størrelse XXS, og jeg tenkte at nå måtte det ha rabla for fyren. Men denne størrelsen satt som støpt på meg! Da vinterklær ikke skal sitte som pølseskinn, gikk jeg opp til størrelse XS - og de er minst like store som andre klær i størrelse M eller L, dvs. minst to størrelser større enn angitt. Og det hang diverse X-er Large på stativet - tror nok det var noen som ville passet BRM, og godt og vel det. ABC Fritids link ligger på høyresiden her.

 

(NB: Dette gjelder størrelse i lengde - for "normal" kroppsbygning. Buksene i XXS/XS passa nok ikke til folk med utpreget velferdstilligg).

Link to comment
Share on other sites

Du Dvaskslask, hvor i kongedømmet holder du til? om du skulle befinne deg i nærheten av bodø kan du få prøve mine klær. om så bare for å få en mer pekepinn. ble overrasket over hvor servicemindedde var i bodø, sa til dem at å selge en dress i min størrelse kanskje ble vanskelig. men neida det var bare å bestille. den ble solgt før eller siden. hatten av for henne :D

Link to comment
Share on other sites

6XL vil nok passe fint. Vi er ca. samme størrelse BRM. Jeg holder nok til på østlandet, så Bodø er et godt stykke i fra, men takk for tilbudet.

 

Skal prøve meg på Gmax her i byen. Har ikke tatt jegerprøven ennå, men skal starte på den enten i januar eller mars. Driver bare å gjør litt research på hva som er å få tak i.

 

Takk for alle svar :-) dette var mitt første møte med kammeret, og må si at det var en positiv opplevelse :-)

Link to comment
Share on other sites

6XL vil nok passe fint.

Hvis du ser i Härkila størrelsesguiden jeg linket til i innlegg nr.3 over.

Finner du målene for 6XL nederst på siden.

Det burde hjelpe deg ett stykke på vei.

 

Sjekket den, og har sjekket alle jakkene på den siden. Finner 6XL i størrelsesguiden (70), men finner ingen jakker som faktisk har den størrelsen på siden.

Link to comment
Share on other sites

hallo jeg havnet i rullestol for 7 år siden , aktiv jeger og skytter for rundt og fisket med fluestang men det ble et helt annet liv etter rullestolen kom inni bildet ja . høy lammelse th4 lam fra brystet og ned . jeg bestilte klær fra usa big man tall man ... vart dyrt men jeg fikk jaktklær som passer meg . :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...