Jump to content

Kvalitet på norma 7x57R hylser?


Kiwi

Recommended Posts

@arne Hvor mange ganger kan man lade om s&b- og partizanhylser. Har hørt at s&bhylsene ikke varer lenge, men s&b er jo et merke det er populært å snakke stygt om. Har også hørt at Partizan har bra hylser. Jeg har litt ferdigammo av begge merker, men tenker å kjøpe die-sett i stedet for flere patroner til våren.

Link to comment
Share on other sites

uendlig mange ganger jeg lader de i Lee dier og trimmer de ofte da de strekker seg og bruker Lee faktori krimp.

Diene er 7mm x57 mm Mauser men hylse holder som passer til og trimmer de med Lee"s Trimmsett, Lee hylseholder nr 5.

 

Med Hilsen Arne :D

Link to comment
Share on other sites

OT: Jeg har ladd 9,3x74R hysler fra RWS 7 ganger, og tror jeg kan lade de 3-4 til.. Det er visst et vanskelig kaliber sies det.. Tror RWS var et smart valg der i alle fall.

 

Hvordan er 7x57R? Den er også ganske kon.. Den blir det mye mer skyting med, og da synes jeg det er greit å ha noe kostnadseffektivt!

 

Hvor mange ganger har du ladet de Arne? Uendelig er litt som ørten. Ikke lett å bli klok på... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det vitsi og henge seg opp i smådetaljer,jeg har ikke telt hvor mange ganger jeg ladet dem med det er bra hylse,jeg har ladet patroner i ca 30 år så jeg tror jeg har litt erfaring med lading!

 

Hilsen arne :D

 

Ps, jeg lader 6,5x55 ,7x57r, 30-06,45x70, 38 spesial ,357 mag,45 acp,9 mm,45 long colt, 44 spesial,44 magnum

+ att jeg støper de fleste kulene mine selv.og kalibrere dem selv.eneste jeg ikke lader til er 22 lr

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

har ladet masse forskjellige hylse fabrikat i forskjellige kaliber, men de desidert darligste hylsene jeg har vert borti er Sellier Belliot sine, har hatt hylseavrivning etter 2 omladninger, selv om hylsene kun var halspresset. anser Norma sine hylser til a vere mye bedre. har noen Federal hylser i .375 HH, de har jeg ladet 48 ganger na, sa stor forskjell pa messingen.

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på denne tråden hvis det er greit ? :winke1:

Har en Blaser kombi på vei i samme kaliber, samt en gammel drilling med romt kammer som spiser hylser.

Hvordan er Partizanhylsene som Alvestad selger i bulk ? Erfaringer ?

Må være greit å ha noen rimelige til trening, og en håndfull kvalitetshylser til jakt.

Har selv handlet engangskutte hylser på Egun med stort hell når jeg har vært i beit. Svarer seg å handle noen hundre, da frakten kan være den samme for 50, som for 300 stk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...