Jump to content

Glock 17 til IPSC production


Badger

Recommended Posts

Hei, muligens har det biltt skrevet om dette før. Men, siden jeg er ny forumet er jeg kanskje unnskyldt?

Hva anbefales av endringer fra std. fabrikk oppsett til optimal "pakke" for production class med Glock 17? Kan en bruke minus connector f.eks?

Link to comment
Share on other sites

Options som fabrikant leverer kan vel også benyttes? Korriger meg hvis jeg tar feil, men man kan vel bruke både Extended slide stop og Extended magazine catch?

 

http://www.glock.com/english/index_options.htm

 

http://www.ipsc.org/pdf/RulesHandgun.pdf se vedlegg D4, pkt 19.

 

http://www.ipsc.org/pdf/RulesHandgunInterp200607.pdf se pkt. 9.

 

 

 

Hilsen

Lee303

Link to comment
Share on other sites

Det du kan og bør gjøre er å sette i en minus connector (3,5 lbs).

 

Bytte sikter til det du ønsker, fiberoptikk eller vanlig jernsikter.

De originale i plastikk tåler ikke særlig mye. Spesielt forsiktet er lett å slå av om du dulter borti en karm eller noe når du skyter gjennom en luke på en stage.

 

Extended slide release er også å anbefale da det går raskere å slippe ned sleiden om du må det.

 

Ellers kan du fjerne grader og ujevnheter på metall delene i avtrekket. Men fjern kun det som er forårsaket av fabrikasjon. All annen polering er forbudt i prod.

 

Hvis du gjør dette har du en fin fin pistol til production divisjonen.

Med et godt avtrekk som er ca 5-6 lbs.

Link to comment
Share on other sites

Her er forøvrig en nedplukkingsoppskrift med "polerings"delene angitt...

 

Jadajada, legg merke til at polering er skrevet med anførselstegn, jeg vet at det ikke skal poleres i production, men polering beskriver allikevel arbeidsmetodikken best, såvidt jeg forstår. Personlig har jeg ikke gjort noe med avtrekket på min, annet enn å oppgradere med nye deler iht Glocks endringsmeldinger oppigjennom.

 

Dog er ambisjonene om å hevde seg små, skulle de ha blitt større må jeg begynne å trene istedenfor bare å skyte... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hei, muligens har det biltt skrevet om dette før. Men, siden jeg er ny forumet er jeg kanskje unnskyldt?

Hva anbefales av endringer fra std. fabrikk oppsett til optimal "pakke" for production class med Glock 17? Kan en bruke minus connector f.eks?

 

Skjønner ikke hvordan Glock kan være et alternativ i Production, ettersom første skudd må være DA?

Eller har jeg gått glipp av noe vesentlig underveis... ? :-)

Link to comment
Share on other sites

 

Skjønner ikke hvordan Glock kan være et alternativ i Production, ettersom første skudd må være DA?

Eller har jeg gått glipp av noe vesentlig underveis... ? :-)

 

definitvt!

 

Glock er semi DA... :roll:

 

Nå skal jeg kanskje ikke bruke trådstarters plass med å diskutere "the inner workings" av en Glock, men jeg trodde litt av poenget med Production-kravet var at første skudd skal være DA - en full oppspenning av hanen fra "0" til skudd avfyrt.

Hvordan får man dette til med en Glock? (dette er et genuint spørsmål forresten).

Link to comment
Share on other sites

Vel, man får det ikke til. En Glock må alltid "forspennes" med sleidetrekk. Det er nå slik at det besluttet at glockavtrekket er definert som DA i IPSC-forstand, selv om det strengt tatt ikke er DA.

 

Nå skal jeg kanskje ikke bruke trådstarters plass med å diskutere "the inner workings" av en Glock, men jeg trodde litt av poenget med Production-kravet var at første skudd skal være DA - en full oppspenning av hanen fra "0" til skudd avfyrt.

Hvordan får man dette til med en Glock? (dette er et genuint spørsmål forresten).

Link to comment
Share on other sites

Vel, man får det ikke til. En Glock må alltid "forspennes" med sleidetrekk. Det er nå slik at det besluttet at glockavtrekket er definert som DA i IPSC-forstand, selv om det strengt tatt ikke er DA.

 

Ok, regnet med at det var noen regeltilpasninger i bildet der ja. :-)

Så det betyr at skyttere med Glock, S&W Military/Police, Springfield xD etc slipper noget billigere unna enn de med "ekte" DA-avtrekk... Var ikke klar over det.

Link to comment
Share on other sites

Nåh, om de slipper billigere unna vet jeg nå ikke. Avtrekket på en Glock er særdeles tungt i forhold til SA avtrekket på min CZ. Nå må jeg starte med DA, men dette er bare ett skudd, siden er det en drøm å skyte! Foresten jeg synes at DA avtrekket er ganske greit også jeg da 8)

Link to comment
Share on other sites

Så det betyr at skyttere med Glock, S&W Military/Police, Springfield xD etc slipper noget billigere unna enn de med "ekte" DA-avtrekk...

 

Heller omvendt spør du meg. Glockavtrekket er like tungt på alle skudd, men så fort du får spent opp hanen på feks en CZ, så har du et nydelig SA-avtrekk å skyte resten av stagen med.

 

På den annen side liker jeg har avtrekket er det samme hver gang på Glocken. Regner med å måtte legge ned en del tid for å mestre overgangen DA/SA med CZen, samt at jeg (i alle fall enda) har et mye tregere trekk med CZ pga førsteskuddet.

Link to comment
Share on other sites

Så det betyr at skyttere med Glock, S&W Military/Police, Springfield xD etc slipper noget billigere unna enn de med "ekte" DA-avtrekk...

 

Heller omvendt spør du meg. Glockavtrekket er like tungt på alle skudd, men så fort du får spent opp hanen på feks en CZ, så har du et nydelig SA-avtrekk å skyte resten av stagen med.

 

På den annen side liker jeg har avtrekket er det samme hver gang på Glocken. Regner med å måtte legge ned en del tid for å mestre overgangen DA/SA med CZen, samt at jeg (i alle fall enda) har et mye tregere trekk med CZ pga førsteskuddet.

 

Like tungt, eller like lett...? :-)

Selv har jeg ikke hatt motivasjon til å trene på DA-avtrekk, men ser ikke bort fra at jeg en gang i fremtiden prøver meg i Production. Liker filosofien med å ha en motvekt til utstyrsjaget som følger med all type sport.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...