Baneskyttarn Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Jeg bestilte en riflestokk til min mauser m98 fra boyds for en uke siden. Når jeg nå forsøker å logge inn på hjemmesiden dems med mitt brukernavn og passord for å se om den er sendt, får jeg bare beskjed om at det er feil brukernavn eller passord. Videre forsøker jeg å trykke på forgot password knappen, og når jeg da skriver inn emailen min, får jeg opp at den ikke finnes! Så, hva skal jeg gjøre? De kan da vell ikke drive med svindel av noe slag, ettersom jeg har lest at mange her inne på kammeret har en slik stokk? Håper at dette ikke er svindel ihvertfall. Noen som har handlet der i det siste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quattrokim Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Kva med å sende dei ein mail og høyre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albatrost Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Ingen fare. Boyds er seriøse og mange har handlet derfra med gode erfaringer. Jeg har selv kjøpt en stokk der for 3-4 uker siden. Den kom i posten etter 9 dager. Halvparten av tiden brukte posten internt i Norge. Ser ut som de har freshet opp websiden de siste dagene. Prøvde derfor å logge inn med brukernavn og passord, uten å komme inn. Gi de et par dager så er kanskje brukerdatabasen på plass igjen. Hvis du ikke er så tålmodig kan du ringe (+1) 605-996-5011 eller sende dem en mail på Customers@boydsgunstocks.com og forklare problemet ditt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baneskyttarn Posted November 12, 2014 Author Share Posted November 12, 2014 Godt å høre at de er seriøse, og at jeg kan ta det hele med knusende ro. Jeg ble litt nervøs når jeg ikke fikk logget inn, men da er det nok pga. den nye nettsida dems. Får vel bare smøre meg med litt tålmodighet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrow Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Jeg hadde samme problemet, de hadde forandret brukernavnet mitt fra epostadressen min tilsvarende: "ola.nordmann@online.no" til "olanordmannonlineno. Jeg kan ikke forestille meg at en seriøs aktør som Boyds svindler noen. De har hatt en stor oppgradering på hjemmesiden sin i forrige uke, og det gikk en stund før den var oppe igjen. Jeg har fått feilaktig kansellert en ordre hos dem i samme periode. Dette løser seg nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Boyds tviler jeg ikke ett sekund med å anbefalle til noen, så nei du har nok ikke blitt svindlett. PRøvde å logge meg inn nå men finner ingen bruker på meg, selvom jeg har handlet der tre eller fire ganger. Sikkert noe krøll med systemene deres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim114 Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Dårlig debugget programvare. Serveren er limtreig - Den ser ut til å være overbelastet. Følg med på nettbanken om de trekker pengene. Noen emner har steget i pris. De billigste har forsvunnet. Kombinert med dyr frakt til utlandet så er det kun ett spørsmål om tid før noen i Tyrkia/Russland/Polen/Kina ser muligheter og begynner på den lange veien med å gnage seg inn på markedsandeler. Det lønner seg å tette alle markedsluker. Kanskje en møbelprodusent av klassiske møbler i Polen har verktøyet i orden og kan produsere for en ung mann med pågangsmot? Polen er innenfor EU og det er billig frakt innen EU. Over 500 millioner mennesker i hjemmemarkedet skader ikke for en nystartet bedrift. Emner er bortgjemt under BOYDS. Neppe noe sjakktrekk hvis de ønsker å øke eksporten når de har en USD 100 grense - Med mulig forbehold for at de har alvorlig mye penger til lobbyisme for å påvirke Obama-gutta. At de skal svindle penger blir vanskelig - Spesielt hvis du har betalt med kort. Men jeg ville være bekymret for at ordren har gått tapt med en server som ikke klarer å dra rundt hjemmesiden på normalt vis. Mvh Jim114 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C.Dahls Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Jeg registrerte meg og kjøpte en stokk i går. Får heller ikke til å logge inn, men siden ser annerledes ut nå ser jeg. Fikk en mail i kveld om att stokken allerede er sendt, så da er vel alt i orden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Vær obs på fake nettsider som er ganske enkelt å sette opp. Sjekk sertifikatene og send mail og få svar før bestilling. Hvis samme nettside endrer utseende er det kanskje noe rart på gang. Bedre med god bakgrunnsjekk av firma før bestilling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nof Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Her er det nok boyds som har vært ute og gjordt ett feilkjøp av nettside. Duverden så tregt det går.. Den nye er penere enn den gamle, men det ser ut som funksjonsaliteten er offret totalt. Vi får vente å se om Boyds skjønner at dette er dårlig butikk .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrow Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Den gikk tregt for meg første gangen jeg var innom etter oppgraderingen. Nå går det rimelig normalt. ..Google Chrome både på win7 og Android. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traps Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Registrerte en konto der her om dagen som jeg heller ikke kommer inn på, den eneste umiddelbare reaksjonen som kom etter å ha lagt fra meg mail adressen over dammen, var at en "Bob" skulle selge meg noe helsekost....sikkert tilfeldig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skjarlie Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 har du brukarnavn med teikn? eg hadde mailadresse som brukarnavn, og fekk ikkje logga meg inn igjen. Då fant eg ut at alle teikn (alfakrøll, punktum osv) var fjerna frå brukarnavnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traps Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Har et helt vanlig brukernavn, uten tegn eller æøå osv, passordet er det heller ikke noe uvanlig med, bare et navn med noen tall til slutt. Omtrent noe slik: Kokkos hufsetufsa658 Alt dette ble bekreftet i mailen jeg fikk tilbake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skjarlie Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Ok, ser no at eg ikkje får logga inn på den nye sida heller. Er ikkje meir enn ein månad sidan eg var inne sist. er nok problem med den nye sida.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Hei Hvilken modell skal jeg bestille til en ombygget "Landrømauser", ombygget m98 fra 1939? (Tenker å bestille en Featherweight). Hvor mye kommer en stokk på ferdig levert på døra i Norge (gitt at den koster $99)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrow Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Du bestiller til mauser 98. 99 + 67 i frakt.. + 25% mva og 200kr gebyr cirka.. Skulle bli rett rundt 1600 kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baneskyttarn Posted November 18, 2014 Author Share Posted November 18, 2014 Jeg har nå mottatt sendingsnummer fra Boyds. Jeg ringte dem og de fortalte at de hadde hatt noen problemer med nettsiden sin, så det var derfor det hadde tatt litt ekstra lang tid. Når jeg går inn og sjekker hvor pakken befinner seg, står det at den har forlatt Boyds. Så hvor lang tid kan jeg regne med at det tar før den ankommer Norge? Og hvor lang tid vil den bruke fra Oslo til Lom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Jeg la inn en bestilling den 14.11(?). Min stokk til m98 er på vei ut av USA nå. Fikk raskt bekreftelsesmail fra de, og beskjed om at ny mail med sporingsnummer ville komme når forsendelsen ble sendt. Sistnevnte mail mottok jeg i går. Pr. nu er sendingen på vei ut fra Chicago og jeg mottar oppdateringer pr. mail fra USPS når det er noe nytt på "sporingsfronten" - så dette ser ut til å gå knirkefritt for mitt vedkommende. ### Ville dere søylebeddet + låskassebedde denne stokken, eller kun en av delene?? Erfaringer?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baneskyttarn Posted November 26, 2014 Author Share Posted November 26, 2014 Jeg ser på sporingen nå at stokken min er sendt videre fra Istanbul. Er det normalt at stokken skal ta en tur nedom der? Den ble jo først sendt fra Chicago, så til New York, og nå til Istanbul. Synes vel at det var en litt rar rute, men det er vell sikkert slik det skal være Har dere andre som har bestilt stokk fra Boyds opplevd at stokken sendes slikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashman Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Tja, det er vel ikke veldig uvanlig at noen varer blir feilsortert hos befrakter. Tror nok ikke Boyds sender via Tyrkia til vanlig. Men jeg har fått sendinger fra andre leverandører som har vært i Mali, før de dukket opp i heimen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Min stokk er også pr. nu i Istanbul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim114 Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Rett før Jul er det veldig ondt om kapasitet på fraktfly så en sending via Istanbul er ikke voldsomt eksotisk. Det kan jo være at en del befraktere har større oppdrag i retning Istanbul i disse tider og fyller opp flyene i den retningen. Største løftet er å få godset over Atlanteren. Mindre fly med begrenset rekkevidde klarer greit å viderebefordre godset i retning Frankfurt am Main. Det er en god del sendinger fra Kina/Hong Kong som går via Singapore. Det med Mali virker mere eksotisk og skyldes formodentlig feilsortering. Mvh Jim114 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Min stokk ble forsøkt levert i forgårs (var ikke hjemme) så var og hentet den på Kiwi (posten) nå i kveld. Ser veldig bra ut. Blir å få beddet/ montert hos børsemaker etter at jakta er over. Ser for øvrig ut til at ting tar en del tid hos tollmyndighetene for tiden. Totalt kom vel hele saken på ca. 1300,- alt inkludert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.