Jump to content

Vurderer å kjøpe Lanber, trygt kjøp?


Robin.B

Recommended Posts

Kjøpte meg en Lanber Greystone i våres.

 

Etter 1000 skudd har jeg fått problemer med at tomhylsa til leirdueammoen kiler seg fast i ekstraktoren. Ikke opplevd at jaktammoen har kilt seg.

 

Den ene ekstraktoren det gjelder virker litt slarkete.

 

Har ennå ikke rotet meg til Rogne våpen for å se på problemet.

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens og takk for alle svar :)

 

Har også vurdert Beretta, men siden jeg fikk prøve Lanber så vurderer jeg den siden den passet meg så godt. Det ble selvfølgelig tørr trening, men jeg skal tilbake til butikken som selger den for en siste sjekk. Har også en Diamond 12.kal som jeg har hatt i mange år, men er ikke fornøyd med passformen. Der har det vært en del lotto skyting, men ble bedre etter at jeg fikk kappet kolben.

Link to comment
Share on other sites

Mange god-dag-mann-økseskaft svar her. Har selv en Lanbar og hagla er veldig god, men det var vel ikke spørsmålet. Det viktige er jo om du får tak i reservedeler om 10 år, om noe skulle ryke. Etter som at produksjonen er lagt ned, hadde jeg vært veldig skeptisk til å kjøpe en Lanber i dag. Tipper at pr i dag finne de fleste deler på lager, men Lanber er gode våpen så du slipper nok å skifte noen deler på de første 10 årene, men hva om noe ryker da?

 

Jeg ville sett etter noe annet som passer godt.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Er det risikablet å kjøpe en Lanber hagle?

Jeg vil si risikoen er lav, fordi sannsynligheten for at feil oppstår er lav, deler kan evt lages eller skaffes og konsekvensen av feil er liten... Som kjent er risiko uttrykt ved: sannsynlighet x konsekvens

 

I tillegg bør kundens utrygghet lindres av selger, med nedsatt pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei :)

 

Låner denne tråden litt, har en Lanber 2083 som ble kjøpt for ca. 1 år siden.

Når jeg knekker hagla er det nesten som den er "fjærbelastet" og spretter opp igjen et lite hakk slik at nederste patron er noe vrien å ta ut og sette i ny. Må fysisk knekke hagla de siste mm for å skifte patron i nederste løp, utrolig frustrerende, spesielt i forbindelse med mye skyting(leirdue o.l.) Noen som har opplevd lignende?

 

Hagla er skutt snart 1000 skudd ca.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...