Jump to content

U.S Optics Synsfelt?


Litago

Recommended Posts

Hva er grunnen til at U.S Optics har så dårlig synsfelt på SR8? de bruker jo større objektive linser enn andre 27mm kontra 24mm som hos Schmidt & Bender Exos

men alikevel oppgir U.S Optics synsfeltet til 83.25 feet = 25.3746 meter

kontra S&B 35,3meter

 

hva er det jeg ikke forstår her? :?

 

 

http://www.usoptics.com/applications/hunting

 

 

http://www.schmidtundbender.de/en/produ ... -exos.html

Link to comment
Share on other sites

kan sikker være som Amatør sier at det har noe med Okularet og gjøre eller så kan de ha skrevet feil ikke vet jeg

men synes dette var skrekkelig dårlig synsfelt men spørs om dette har så mye og si når man bruker begge øynene

 

Edit: på den mindre utgaven fra 1-4x SR-4 har dem listet opp et synsfelt på 110Ft altså 33.5m

det virker jo bedre men forsatt noe dårligere enn andre

Link to comment
Share on other sites

Synsfelt bestemmes av forstørrelsen på siktet, samt brennvidden.

Okularstørrelse og objektivstørrelse spiller ikke inn.

Nå har ikke kikkertsikter brennvidde, da det er ett afokalt system....

 

 

Synsfeltet bestemmes selvsagt av diameteren til okularet. Den vinkelen okularet dekker sett fra senteret til øyets pupille, i riktig øyeavstan, kalles tilsynelatende synsfelt. Den vinkelen delt på forstørrelsen gir synsfeltet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ca 1000 dollar forskjell i prisen, så det kan nok være noe av grunnen til forskjellen.

 

Trodde man kunne gange prisen med 10 fra amerikanske dollar frem til norske kroner

altså at U.S Optic sin SR-4 koster ca 19999kr og SR-8 ca 24950kr dette er en sånn Ca pris

dette vet vel igrunn dere som er impotører bedre enn meg :) Exos sin liste pris er 19500kr og ca 1800kr extra for skinne system

 

men hvordan er U.S Optic som kvalitets merke kontra de store europeiske?

Link to comment
Share on other sites

Hehe.

 

Tenkte på prisforskjellen mellom en USO 1-8 og en S&B 1-8. Ser at prisene svinger mellom 2800 og 3300 dollar, avhengig av retikkel.

Hvor finner du en S&B 1-8 Exos til den prisen?

 

Prisene du estimerer på US Optics er omtrent riktig.

 

Hvordan kvaliteten kan måles med europeiske produsenter vet jeg ikke, men US Optics er ansett for å være meget gode sikter.

Link to comment
Share on other sites

Ville uten tvil nedprioritert et US-Optics sikte om valget sto mellom det og tilsvarende S&B sikte.

Men en ting skal US-Optics ha kred for siktene deres er bygd som stridsvogner, veldig robuste.

 

Flere har forsøkt markedsføring av denne produsenten før uten den store responsen.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på prisforskjellen mellom en USO 1-8 og en S&B 1-8. Ser at prisene svinger mellom 2800 og 3300 dollar, avhengig av retikkel.

Hvor finner du en S&B 1-8 Exos til den prisen?

 

Prisene du estimerer på US Optics er omtrent riktig.

 

Hvordan kvaliteten kan måles med europeiske produsenter vet jeg ikke, men US Optics er ansett for å være meget gode sikter.

 

Prisen på Exos er og finne via J&F sine nettsider men de har en pris nå på 16000kr

 

Ville uten tvil nedprioritert et US-Optics sikte om valget sto mellom det og tilsvarende S&B sikte.

Men en ting skal US-Optics ha kred for siktene deres er bygd som stridsvogner, veldig robuste.

 

Flere har forsøkt markedsføring av denne produsenten før uten den store responsen.

 

føler det er litt slik med Trijicon også at de er laget som tankser men den optiske kvaliteten er så som så når man sammenligner med europeisk

men skal U.S Optic først lage et sikte i samme pris nivå som de store europeiske som Leica,S&B,Swarovski og Zeiss så bør det etter min mening være like bra om ikke bedre med tanke på at det er billigere og produsere borti statene

ville vært morro og få sett disse U.S Optic siktene engang :) er foresten ute på markedet etter et sikte opp til 25k :) til nå har jeg likt Leica og S&B best :)

Link to comment
Share on other sites

USO bruker linser fra Scott i Tyskland som leverer linser til de fleste store europeiske kvalitetsmerkene. Men det betyr ikke at de har like god kvalitet på coatingen, som er merkevaren på for eksempel Zeiss. Uansett som langholdssikte så kommer USO høyt på lista og det er liten tvil om at de leverer kvalitet. Synes de har noen spennende modeller og er glad noen her på berget prøver seg igjen. Håper bare ikke de legger seg på samme pris som March og PM2 modellene for da blir de nok vanskelige å omsette. Selv kunne jeg tenke meg 5-25 fra USO, men skal man betale mer for dette enn en March 5-40 eller PM2 5-25 så tror jeg nok jeg måtte gått noen runder ekstra før jeg bestemte meg

Link to comment
Share on other sites

Dersom USO er topp kvalitet, eller det er det nok, dersom USO leverer topp kvalitet på bildet - så blir de ikke vanskelige å omsette. Mye av problemet til USO er og har vært at ingen har sett i et...

March hadde godt rykte på nettet, men var et obskurt merke som ingen turte å kjøpe - før vi stod en gjeng her på verandaen min og kikka i en haug av dem. Og sammelignet det vi så gjennom dem, med andre sikter - sådro vi på heia for å skyte, 20 mann og 4-5 March sikter mellom oss. Etterpå var de plutselig ikke så vanskelige å selge lenger.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ett poeng det og, men March har stor annerkjennelse fra benkeskyttermiljøene internasjonalt og faktisk også dyrere mange andre steder ute i den store verden sammenlignet med prisene her hjemme. USO derimot får ikke den samme unisone begeistringen for optikken når den blir sammenlignet med PM2 - og ganske typisk det er under krevende lysforhold hvor coatingen på linsene blir det avgjørende - hvordan takler de for eksempel strølys fra lyskilder i skumringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...