Jump to content

Over for denne gang...


Buster

Recommended Posts

Jeg blir både litt lettet, og litt vemodig når jeg tenker på at året snart er over, og jakten også.

Kan ikke klage på utfallet av årets jakt, stort sett, men som vanlig; mye som kunne vært annerledes.

Men bikkja begynner å få ting "på plass", og et gevir av mulig gull-valør ligger klar til bedømning, så man kan da ikke klage.

Nå blir det dau gris og akevitt noen dager, så er det på'n igjen med litt revejakt. Bare som en oppvarming til årets gaupejakt....

Så fort sola stikker i, og gir litt varme, så er det ut å se litt etter "vønn"(bever).

Så plutselig så er det revejakt igjen, på nyslåtten, som en oppkjøring, og lokalisering før bukkejakta. Så bærer det til fjells igjen, sammen med gode venner, og ei herlig uke til fjells på utkikk etter reinen.....

Dette er er igjen fin måte å komme seg i form til elgjakta på da.... :wink:

 

Kanskje det hadde vært mulig å få smetta inn litt hjortejakt her imellom? :roll::lol:

SÅ er det rådyr for alle penga igjen.

 

Livet ER herlig, selv om det ikke føles slik bestandig!! :wink::wink:

 

GOD JUL, medsammensvorne og mine gode venner som vet hva jeg snakker om!! :wink:

 

De andre driter vi i!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå er det over for denne gang. Siden det nå har vært så skarpt føre de siste ukene har jeg nesten kviet meg for å slippe bikkjene så det er like greit at det er over...

Kombien er pussa og rengjort, samt satt inn med "lagringsfett" siden jeg ikke bruker den til annet enn rådyrjakt med bikkje.

Bedriver minimalt med jakt over nyttår, så nå skal det skytes mer og mye på bane fremover.

Nå blir det bytting av stokk, kikkert og pipe/kaliber på et par av riflene mine for klargjøring av jaktfeltsesong og langholdskyting.

Så begynner BR sesongen, og snart er det bukkejakt. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det. Jeg avslutta som sedvanlig i et "stigetårn" ved jordekanten. Fantastisk månelys i går kveld, og hadde det ikke vært for de 15 kalde hadde jeg vel blitt noen timer til. Men ikke noe rådyr å se.

I dag, hadde det jaggu vært fint å jakta rådyr gitt, men det går jo ikke..

 

Får vil finne på litt annet mens jeg venter.

Link to comment
Share on other sites

Ja, kjære venner så er jakta over for i år.

 

Synes du skildrer "det gode liv" på en god måte Buster. Kjenner meg godt igjen, og kjenner allerede draget. Kjenner også draget mot banen slik Bamrud forteller, og ser nå fram til å glede meg selv og rådyra med nok en foringssesong.

 

Tok turen til foringsplassen julaften med litt ekstra høy. Gledelig å se dyra kose seg, og - mulig det er alderen - tanker om høytidsfredning er ikke like motstridende nå som ellers.

 

I likhet med flere, kan jeg se tilbake på en innholdsrik sesong. Skulle gjerne benyttet dreveren litt mer, men dersom Kong Vinter tillater det, blir det ut etter harepus på nyåret.

 

Flotte kronhjort og mange elgfall for bikkja har Diana gitt. I tillegg gav sensommeren en gyllen råbukk. Alle opplevelsen avsluttet med gode skudd og liten dramatikk. På toppen av det hele må spisestua ominnredes for å få plass til en oppfylt jegerdrøm: Gull på norsk kronhjort.

 

Hva mer kan man forlange..?

 

Godt nytt jegerår ønskes alle som gidder å lese dette!

Link to comment
Share on other sites

2007 snart over ja.Tid for litt ettertanke. Året har gjeve so mangt, men vil vel først og fremst gå inn i historiebøkene med negativt forteikn for min del.

Jakta gjekk no eigentleg bra. Mykje hjort i marka, bra uttelling på kvota og mange fine opplevingar. Fekk noken fuglar og, so eg kan kalle meg fuglejeger med godt samvet i år og. Og fekk nok ein gang bekrefta at jakt er ei glimrande terapiform. Sjølv om det var ei som mangla på jaktlaget i år...

 

Håpar 2008 vert ein liten opptur. Det ser faktisk veldig lovande ut. Både på det personlige plan, jobb/studiemessig og med jegerauge ser ting meget lovande ut!

 

Vil ønske alle på Kammeret (og SL for den del) eit riktig Godt Nytt År!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...