Jump to content

Leupold vs Zeiss


Olalompa

Recommended Posts

Hoi!

 

Lurer fælt på om jeg skal kjøpe meg en Leupold VX-6 3-18X50 til 12990,- eller nye Zeiss Concuest 3-12x50 m/lys til 10500,-?

Så setter pris på erfaringer/meninger fra folk som veit litt om hva de snakker om! Eventuelt noe annet i samme prisområde?

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville anbefalt en leupold vxr 4-12x50 med firedot 4 retikkel. jeg har det selv og har vel ikke så mye og sammenligne med enn en sightron s 11 4-16x??? og en noen år gammel leupold vari x111 4.5-14x40 og vil med all tydelighet si at den er klarere enn begge disse og er langt bedre i motlys pluss at den opplyst retikkel, firedot 4 er noe lik tysk firer i tykkelse. du vill få veldig mye kikkert for kronene.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det er nye zeiss conquest hd du tenker på, og denne må ikke forveksles med annen conquest. Denne tar over for classic og duralyt, men har optikk som classic har jeg fått opplyst av min forhandler. Har sammenlignet denne med min zeiss classic 2,5-10x50 og meopta 3-12x56 i dårlige lysforhold tidligere i høst. Classic og conquest var like, mens Meopta var kanskje en tøddel lysere(har jo større linse, så kanskje ikke rart). Jeg har ikke kjennskap til swaroen. Om du ender opp med Meopta, Zeissen eller Swaroen er ikke avgjørende for utfallet av jakta, får du testet dem i svakt lys så går du etter magefølelsen.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, selvfølgelig DL :wink: . Meopta er nok kongen på det punktet nå som classic ikke selges til skampris på xxl lenger.

 

PS: jeg hadde ALDRI kjøpt nytt. Kjøpte nettopp Zeiss HT 3-12x56 med tårn til 12500kr. Brukt et år. Jeg var lei av å lure på hva som var best :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Leupold VX 6 er et meget bra sikte. Eneste jeg har å utsette på den er at kneppene kunne vært litt mer "kontante". Kjøpte siktet til 8400 på en auksjon til jakt og friluft. Veldig mye sikte for pengene. Dag og nattlys og et helt ordinert tråkors når lyset er slått av. Jeg har også en meopta meostar og jeg vil rangere leupold'en foran denne.

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil Leupold VX6 3-18x50. Har 2 stk. selv.

Mer for pengene helt klart. Parallaksejustering, custom lagde tårn, lett vekt, livstidsgaranti.

Du må opp i atskillig dyrere Zeiss enn DL for en rettferdig sammenligning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...