Jump to content

S&W Model 627 V-Comp til felt ??


bjobr

Recommended Posts

Et merkbart handicap vil man nok ikke ha med en 5", ligger vel mest i hodet dette, hva folk flest bruker. Kortere løp kan gi noen fordeler, raskere å komme på blinken og raskere skiveskift samt at siktebildet virker roligere. Bakdelen er jo om man har en lett orginalpipe så blir det mere "liv" i revolveren, men med et pipeskift så kan man jo få det slik man vil. Mulig det blir 5" på mitt neste revolverprosjekt, får se. Vet at en av kongerikets mer hendige revolvermenn lurer på en 4" feltracer, er nok ikke helt uten grunn.

Link to comment
Share on other sites

Bygget om en 4" 586 med 6" Clark løp og Aristokrat skinne en gang i tidenes morgen. Dengang var det mye mer enhånds i revolverfelt og overgangen ble for stor. Klarte rett og slett ikke holde nesa på revolveren oppe utover i løypa. Kuttet en tomme av løpet og balansen ble perfekt for meg. Har fungert i 25 år nå! Mange bruker revolveren i grovfelt så her vil man kunne støte på samme problemstilling.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke farlig med den pølsa som er for lang, vet du.

Blir pipa for tung er det bare å korte ned, frese ned sidene, slisse osv...

Det som er for tungt for en skytter blir perfekt for en annen, så her er det bare du selv som er dommer.

Du får også Aristocratskinner i aluminium, så her er det en del gram å hente.

Link to comment
Share on other sites

Som El Gringo sier, begynn med 6" og tren enhåndsskyting med dette en stund. Hvis du som meg synes dette blir tungt, er det en forholdsvis smal sak for en god smed å bytte til lettere skinne, event. kappe av litt av løpet. Uansett har du et utmerket utgangspunkt med ditt valg av komponenter. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en av børselars sine model14, det er jo en 3k revolver, som med litt grep, pipe og ditt & datt brått koster 20k, Presisjon, avtrekk osv er helt topp, siktene (lpa) fungerer virkelig fantastisk, er ingen revolverfantast, men har hatt manurhin og ymse S&W/ruger før og den fungerer virkelig finfint kontra alt jeg har eid og prøvd! Min erfaring er at løpene de bruker fungerer vesentlig bedre med 105gr "feltladninger" og slikt enn fabrikks 357 løpene mange bruker som nok er ment å stabilisere magnum 158gr. Vekten med ppc grepet jeg har på nå er fortsatt relativt lav, og den er lett å mestre også 1 hånds.

 

 

Jeg befinner meg plutselig i kl A i revolver med denne nye kreasjonen :o

Link to comment
Share on other sites

competitoren fra performance center ser uendelig mange ganger "kulere" ut enn min må jeg være enig i, men da den også har 357 skrevet på, blir det jo dette med norske klasser, til magnum1 og revolver foretrekker jeg litt lengre pipe enn 6" men den går veldig bra den og, skal sies at det er litt variasjon, har testet ladninger i 3 forskjellige, den ene gikk hull i hull på 25, de 2 andre måtte ha tyngre kuler for å gå bra.

 

Så bruksområde kan være en ting, ren revolverfelt eller skal du kombinere klassene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...