Jump to content

Bærereim for hundefører


Mauser M03

Recommended Posts

Nylonrem som festes i hver sin ende av skjeftet. Da kan man velge om man vil bære børsa med pipa opp eller ned. Remmen festes i bøyler som selges i våpenforretninger under navnet rembøyler.

 

Bærer man med pipa pekende ned får man straks en kontinental stil som mange sofistikerte jegere foretrekker..

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Beste måte å bære rifla for hundefører...

 

I hånda? Trenger du rem må du kjøpe lettere rifle!

 

På ekstra lange dager bærer jeg rifla i en bred web rem, våpenet nærmest vannrett med pipa fremover, da er jeg ikke så hemmet av den helsikkes remmen og jeg brått og uventet må nappe i lina og få frem børsa.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte ei Quickshooter geværreim i våres og satser på å få testet den ut litt i løpet av høsten. Patenten er såpass interessant at jeg ihvertfall fikk lyst til å prøve den. Børsa henger på skrå foran brystet omtrent slik vi skulle bære AG'en tidligere og frigjøres med et lite rykk. Siden den er laget for bl.a. støkkjegere, kan den kanskje også passe for en hundefører?

 

Jeg kjøpte min hos Sport1 under Villmarksmessa på Melhus i våres, men bl.a. Rana Jakt og Villmark har den i sortimentet sitt også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte ei Quickshooter geværreim i våres og satser på å få testet den ut litt i løpet av høsten. Patenten er såpass interessant at jeg ihvertfall fikk lyst til å prøve den. Børsa henger på skrå foran brystet omtrent slik vi skulle bære AG'en tidligere og frigjøres med et lite rykk. Siden den er laget for bl.a. støkkjegere, kan den kanskje også passe for en hundefører?

 

Jeg kjøpte min hos Sport1 under Villmarksmessa på Melhus i våres, men bl.a. Rana Jakt og Villmark har den i sortimentet sitt også.

 

Använder också Quickshooter som har flera möjligheter. Bifogar ytterligare en länk med instruktionsfilm.

 

http://www.quickshooter.se/aterf.shtml

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...