Jump to content

Nye X-Trail, noen som har prøvd den?


tunderbrd

Recommended Posts

Har sikla på X-Trail en stund, og nå når den kom i ny utgave er lysten enda større!

At den og er i 71*Nord Edition med Ekspedisjonstelt man kan montere på bakluka

som noe av utstyret gjør meg helt nummen her! :oops:

Er de rnoen av dere som har rukket å kjøpe seg en?

Eller har fått testa en litt mer enn bare rundt et gatehjørne og to?

Erfaringer, nyttig info, advarsler og alt slikt mottaes med takk!

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Har en onkel som er utdannet bilmek. samt jobber som rådgiver på "bilskolen". Vet ikke om han hadde "Ny" type men etter 6 mnd så ble hans X-Trail byttet ut til en ny Honda Crv. Han likte rett og slett ikke den bilen og han er en "bil" mann.

Er ikke sikkert dette gir et rett bilde av bilen X-Trail, og det finnes sikkert mange som er fornøyd men ville bare nevne det.

Link to comment
Share on other sites

Test av seks "SUV"er: http://www.amotor.no/test/biltest/stortest_vi_tester_seks_folke-suver/45386

 

Honda CR-V: mest personbilpreg og best veiegenskaper. Bortsett fra at du sitter litt høyere, kjører CR-V omtrent som en vanlig stasjonsvogn, også på dårlig vei. [...] det CR-V vinner på veien, taper den i terrenget.

 

Nissan X-Trails styrke ligger nettopp i terrengegenskapene. Utenfor asfalten er den testens klart beste bil. Med mest effektivt firehjulstrekk, som kan kobles ut, kjørte X-Trail uproblematisk gjennom alle øvelsene i offroadløypa.

 

Mitsubishi Outlander: kjører [...] middels, og den oppleves stor på veien. Den tar seg også høyst middels fram der asfalten slutter. Outlander prises gunstig og gir mye SUV for pengene.

 

Toyota Rav4 er bra på asfalt, men bilen likte seg dårlig i den lette terrengløypa.

 

Jeep Patriot: er en ren asfaltbil, som ikke er bedre utenfor veien enn Toyota Rav4.

 

Peugeot 4007: en Mitsubishi Outlander med Peugeot-grill og litt større motor (156 mot 140 hk)

Det hele avhenger av hvilke egenskaper man prioriterer.

 

OT: Jeg har Outlander og er ikke enig i hva testerne sier om veiegenskapene den har i forhold til Rav4. Mens Outlanderen ligger godt på vei, også typisk norsk landevei med telehiv og dumper, spretter Rav4 omkring som en gammel småbil. Men Oulander er "middels" i terrenget, uten lavgirserie og med "grei", ikke kjempegod, bakkeklaring.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt X-Trail 2008 modell nå i et halvt år, og er så langt strålende fornøyd.

Dere får neste spørre om noe konkret, som jeg kan forsøke å svare på

 

Hvilken utstyrsvariant har du?

Hvilken motor og gear har du?

Hvilken farge? (rart spm, men jeg er så spent på hvordan den "lyselilla" ser ut i virkeligheten.)

Hvilkt interiør? Skinn eller stoff?

Hvordan funker det doble gulvet i kofferten i praksis? Greit å ta ut/sette i?

Har du originalt hundebur/gitter i din? Lurer på om det funker både med og uten dobbeltgulvet i kofferten.

Har den navigasjon? Er du, isåfall, fornøyd med denne?

Har du noe ekstrautstyr du mener jeg bare MÅ få med meg om jeg kjøper X-Trail?

Hvordan er stereoanlegget i disse? Er utskjemt med Volvo sine superanlegg...

 

Ja, det var alt for nå.

Håper du tar deg tid til å dele litt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare lånt en X-trail over en helg.

 

Jeg synes bilen var nydelig å kjøre, selgeren skrøt av at støynivået var "best i klassen" må si jeg ble overrasket da jeg kom ut på krusvei, og det hørtes ut som om jeg satt i en blikkboks og ble peppret med småstein.... Jeg har prøvd de fleste SUVer, X-trailen er klart den mest støyende på grus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...