Jump to content

Nye X-Trail, noen som har prøvd den?


tunderbrd

Recommended Posts

Har sikla på X-Trail en stund, og nå når den kom i ny utgave er lysten enda større!

At den og er i 71*Nord Edition med Ekspedisjonstelt man kan montere på bakluka

som noe av utstyret gjør meg helt nummen her! :oops:

Er de rnoen av dere som har rukket å kjøpe seg en?

Eller har fått testa en litt mer enn bare rundt et gatehjørne og to?

Erfaringer, nyttig info, advarsler og alt slikt mottaes med takk!

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Har en onkel som er utdannet bilmek. samt jobber som rådgiver på "bilskolen". Vet ikke om han hadde "Ny" type men etter 6 mnd så ble hans X-Trail byttet ut til en ny Honda Crv. Han likte rett og slett ikke den bilen og han er en "bil" mann.

Er ikke sikkert dette gir et rett bilde av bilen X-Trail, og det finnes sikkert mange som er fornøyd men ville bare nevne det.

Link to comment
Share on other sites

Test av seks "SUV"er: http://www.amotor.no/test/biltest/stortest_vi_tester_seks_folke-suver/45386

 

Honda CR-V: mest personbilpreg og best veiegenskaper. Bortsett fra at du sitter litt høyere, kjører CR-V omtrent som en vanlig stasjonsvogn, også på dårlig vei. [...] det CR-V vinner på veien, taper den i terrenget.

 

Nissan X-Trails styrke ligger nettopp i terrengegenskapene. Utenfor asfalten er den testens klart beste bil. Med mest effektivt firehjulstrekk, som kan kobles ut, kjørte X-Trail uproblematisk gjennom alle øvelsene i offroadløypa.

 

Mitsubishi Outlander: kjører [...] middels, og den oppleves stor på veien. Den tar seg også høyst middels fram der asfalten slutter. Outlander prises gunstig og gir mye SUV for pengene.

 

Toyota Rav4 er bra på asfalt, men bilen likte seg dårlig i den lette terrengløypa.

 

Jeep Patriot: er en ren asfaltbil, som ikke er bedre utenfor veien enn Toyota Rav4.

 

Peugeot 4007: en Mitsubishi Outlander med Peugeot-grill og litt større motor (156 mot 140 hk)