Jump to content

begge løp gikk av samtidig på sideligger


sveagl

Recommended Posts

Har en hawk sideligger fra 2001. Skøyt i dag med bismut 12/76 3 er 46 gr. Dette resulterte i at begge løp gikk av samtidig. Det er halv og 1/4 trangboring. Så etter på at løpsvelgern sto på halvboring, så den gikk av først. Normalt skyter jeg med 1/4 boring på første skudd. Har ikke opplevd dette med denne hagla og ammoen før, jeg har aldrig fått så juling av noe våpen tidligere og vil ikke oppleve dette igjen. Skøyt noen skudd med saga magnum 4 etterpå og hagla fungerte som før.

 

Noen tips? Hilsen skambanka trønder. Ps: anda falt og det bekreftes treff med begge skudda..

Link to comment
Share on other sites

Hagla er Levert inn til børsemaker i dag. Har aldri plukket ut renset mekanismen. kjøpe den for et år siden. Den var knapp brukt av forrige eier. Håper der er rester av lagringsfett å div urenheter som har skylda. Får vel svar etter hvert. Mulig jeg hadde noe dårlig kontakt med skuldra da jeg trakk av også, men vanskelig å si. 2 x 46 gr sparker nokså hardt.

 

skøyt den rimelig varm på banen i sommer, mulig den varmebehandlinga har løsnet opp/ flytta noe fett inni der. Uansett bokslås er jeg ikke kompetent til å plukke i biter, så leverte den som sagt inn til en sjekk.

Link to comment
Share on other sites

Tillater meg en liten avsporing for å mimre litt om hine hårde dager. Var på leirduebanen og skulle prøve hagle for første gang. Hagla var en spansk sideligger kaliber 12 og stokken hadde fall som ei bandykølle. "Gode råd" fra jævlene bak meg gikk blant annet ut på at peke og langfinger skulle tres inn foran avtrekkerne samtidig, slik at andreskuddet kunne avfyres fort ved et bomskudd. Dobbeltskuddet satt godt i skuldra ja, det gjorde det. Den gangen brukte vi også 32 grams ladninger med bly i leirduepatronene og ikke de puslete greiene en har i dag. latteren bakfra stilnet noe da de oppdaget at jeg faktisk traff :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...